Místo odměny zaplatí pokutu | E15.cz

Místo odměny zaplatí pokutu

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Plzeňanka vyhrála rehabilitaci, nakonec koupila biolampu. Po dvou hodinách si vše rozmyslela, teď musí zaplatit storno poplatek.

Klasické předváděčky už jsou překonané. Dostat někoho letáčkem do salonku restaurace nebo na výlet spojený s obědem nemusí být jediným začátkem akce, jak z lidí vytáhnout tisíce. Nalákat staršího člověka se zdravotními problémy na rehabilitaci nebo terapii za účasti doktora, to už je jiné kafe.

„Nikdy jsem nebyla na žádné předváděčce. Protože mám ale zdravotní problémy, nechala jsem se napálit,“ začíná vyprávění Ludmila Reschová.

Vyhrála?

Ta nejdříve do telefonu prozradila osobní údaje, potom popsala i zdravotní problémy. „Za nějakou dobu mi někdo volal, že jsem vyhrála rehabilitaci za účasti doktorky v Domě kultury. Řekla jsem si, že to zkusím. Vůbec jsem netušila, že je to někdo od firmy Zepter,“ popisuje dvaašedesátiletá žena. Podle Jana Petera ze Sdružení obrany spotřebitelů podobně oslovují i lidi před nákupními centry.

„Zeptají se lidí na jejich zdraví, získají potřebné údaje a pak jim zavolají, že je zvou na rehabilitaci. A pak jim prodávají biolampy,“ zmiňuje Jan Peter. Zepter se ale proti tomu ohrazuje. „Naši reprezentanti se vždy představují jménem společnosti. Zákazníkům nenabízíme rehabilitaci, ale vyzkoušení terapie světlem,“ prohlašuje Jana Rechlíková z Zepter International. Ludmile Reschové biolampu v sídle Zepteru v prostorech Domu kultury prodali.

„Nechala jsem se přesvědčit. Určitě na mě zapůsobila i účast doktorky. Sice jsem chtěla další papíry k výrobku, čas na rozmyšlenou, ale řekli mi, že další doklady dostanu až po zakoupení,“ zmiňuje Reschová. Obvyklý tlak u prodeje biolamp potvrzuje i bývalá spolupracovnice Zepteru. „Lidi se zatlačili do kouta, navíc se vybírali starší a nemocní lidé, kteří jsou nejsnazšími oběťmi nátlaku,“ říká žena z Plzně. Nechce zveřejnit své jméno, protože musela podepsat se společností závazek mlčenlivosti. Zepter už dříve podobnou selekci odmítl.

Dobré mravy

Už dvě hodiny po podpisu smlouvy si Ludmila Reschová ale koupi rozmyslela. Zavolala na zákaznické centrum firmy. „Řekla jsem, že chci odstoupit od smlouvy a že biolampu nepřevezmu. Odpověděli, abych si to pořádně rozmyslela, že nebudu mít nic a ještě zaplatím storno poplatek více než pět tisíc pokutu,“ dodává Plzeňanka, která poté odstoupení poslala i písemně a stále čeká na odpověď. Žena podepsala smlouvu v oficiální provozovně firmy, proto nemohla využít obvyklou čtrnáctidenní lhůtu na odstoupení od smlouvy. A v tom případě sice nemusela výrobek převzít, jenže se na ni vztahoval storno poplatek ve výši pětadvaceti procent z ceny.

„Nevěděla jsem, že je to sídlo firmy, navíc všechny informace byly napsány dole malým písmem,“ říká Reschová. Firma Zepter odpovídá znovu čítankově. „Postupujeme v souladu se zákonem, předpisy i dobrými mravy. Kupující vždy ví, že se nachází v provozovně společnosti,“ tvrdí Rechlíková.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video