Mobil u lékaře? Nevadí
Kdyby trasy hovorů z mobilních telefonů byly viditelné a barevné, nebe nad krajským městem by v každé sekundě připomínalo novoroční ohňostroj. Podle zjištění Sedmičky totiž za čtyřiadvacet hodin Ústečané provolají přes sedm set tisíc minut. A to jen u operátorů O2 a T-Mobile. Na každého včetně kojenců připadá přes sedm minut hovoru denně.
„Každý třetí obyvatel města má podle našich zjištění alespoň dva mobilní telefony,“ doplňuje Alžběta Weinfurtová ze společnosti Vodafone.
Protože se mobil stal součástí každé kapsy nebo kabelky, vydali se redaktoři Sedmičky na test. Telefonovali v místech, kde to není vhodné, hovory vyřizovali v čekárnách u lékaře nebo v divadle. Velký rozruch ale nevzbudili.
Herci: Zvykli jsme si
„Už to ani nevnímáme. Horší je, když si diváci esemeskují nebo si ukazují něco zajímavého mezi sebou. To už nás dokáže rozhodit,“ popisuje teplická herečka Viktorie Podolská.
Podle psychologů řadě lidí přestává docházet, že by mohli mobilní telefon vypnout. Přirostl jim k tělu. „K telefonu jsou jaksi připoutaní,“ říká psycholožka Ilona Wőlfelová.
Její kolegyně Jana Doubravová se domnívá, že takové jednání vypovídá o osobnosti a charakteru. „Může jít o lidi, kteří jsou do jisté míry bezohlední. Nebo svému postavení přikládají takový význam, že přestanou respektovat své okolí,“ domnívá se Doubravová.