Pokud je tento materiál použit jak na přední, tak na zadní nárazník, znamená to snížení hmotnosti přibližně o 20%.
Mazda smíchala dva komponenty, které lze nalézt v polypropylenu a kaučuku. Ty jsou složkami pryskyřice a mají velmi odlišné vlastnosti. Technikům se povedlo rozprostřít je do dvouvrstvé struktury tak, aby bylo dosaženo požadovaných vlastností vnější a vnitřní vrstvy celého nárazníku.
Výsledkem tohoto procesu je pak povrch, který skvěle drží lak. I přes to, že je nárazník tenčí, skvěle absorbuje náraz.
SUV Mazda CX-5|Nové nárazníky se nejprve objeví na SUV CX-5 a později i na dalších modelech Mazdy
Při použití tohoto materiálu jsou výsledné součásti tenčí než ty, na které je využita standardní pryskyřice – tím dochází také k úspoře pryskyřice. V procesu výroby takového nárazníku pak jeho tenčí struktura znamená kratší chlazení při lisování.
Využitím technologie computer-aided engineering (CAE) byla také optimalizována pružnost tohoto nového pryskyřičného materiálu. Výsledkem všech těchto procesů je zkrácení doby lisování z předchozích 60 vteřin na polovinu, tedy na 30 vteřin. To znamená významné snížení spotřeby energie při výrobním procesu.