Nejlevnější byty jsou na Slezské

O byty na sídlištích není v současnosti velký zájem. Naopak pozemky ve vyhlášených lokalitách se prodávají velmi dobře. Vyhlášená místa se ale plní, a lidé, kteří shánějí stavební parcelu, by s koupí neměli dlouho otálet.

Milan Jedlička, který bydlí na ulici J. Božana na Slezské, už mnohokrát přemýšlel o tom, že prodá byt a odstěhuje se. „Šel bych pryč okamžitě, ale nikdo to tu nekoupí. Naši sousedé jsou na tom podobně.
Dokonce už měli kupce. Jenže ho odradil hluk, špína kolem domu a veliký počet heren v okolí,“ stěžuje si Jedlička. Richard Kurko z realitní kanceláře Sting říká, že velkým minusem bydlení na Slezské je nedostatek parkovacích míst a málo zeleně. Proto je cena zdejších bytů nízká. „Byty o velikosti dva plus jedna jsou tu levnější až o dvacet procent. U větších bytů je rozdílještě výraznější,“ konstatuje Kurko. Říká, že se sem stěhují méně majetní lidé, ale protože je většina bytů v družstevním vlastnictví a čekají je stavební úpravy, bydlení se tu paradoxně spíš prodraží. „Platí se tu často vysoké částky do fondu oprav. Někdy až dva a půl tisíce korun,“ vysvětluje Kurko. Život na výsluní Zatímco o bydlení na Slezské lidé příliš nestojí, zájemců o parcely na Černé cestě pod frýdeckým lesem je víc než pozemků.
A proto jsou nejdražší ve městě. Za pozemek o velikosti tisíc metrů čtverečních zaplatí kupující jeden a tři čtvrtě milionu korun. Alexandr Togner zde před deseti lety připravil asi sedmdesát parcel pro výstavbu domů. „Pozemky jsme sjednotili a zasíťovali. Už tehdy jsme věděli, že o tuto lokalitu bude v
budoucnu zájem. Naše odhady se potvrdily. Všechny pozemky už jsou obsazené. Ty, co zbyly, jsou roztroušené po celé délce kopce. Není z čeho vybírat. Pokud má někdo o takovou parcelu zájem, měl by si předem zjistit, jestli k ní vedou inženýrské sítě. Může se totiž stát, že bude potřebovat natáhnout ke svému pozemku plyn nebo elektřinu, ale znemožní mu to soused, protože nedá ouhlas,“ upozorňuje Togner.

Volných parcel je málo

Petr Šabrňák z magistrátu potvrzuje, že volných pozemků v atraktivních lokalitách ubývá. „Černá cesta už je skoro bez šance, ale ještě je volno dole směrem k výpadovce na Těšín. Žádané jsou taky Baranovice a Zátiší. Ale i tam už je spousta místa obsazená,“ vysvětluje Šabrňák. Slušné pozemky
jsou podle něj také ve Skalici a za Intersparem v lokalitě zvané Kamenec, která je však obklíčena
silnicemi a nepatří k nejhezčím ve městě. Z méně kvalitních pozemků si mohou zájemci vybírat ještě
například v Bahně nebo pod Štandlem. Jejich cenu, která se blíží sedmi stovkám za metr čtvereční, srazila plánovaná výstavba obchvatu zhruba na polovinu. Togner uvádí ještě jeden zajímavý poznatek. „Město je ze všech stran sevřené dopravními tepnami. Na severu brání výstavbě průmyslová zóna, na východě zase výpadovka na Polsko a frýdecký les. Na jihu město brzy ohraničí obchvat
a na západě pod Štandlem už stojí Baumax a Albert. Lidem pak nezbude, než se dívat po pozemcích
mimo město,“ dodává Togner.