Němečtí řemeslníci se bojí o přežití. Kvůli emisním limitům | E15.cz

Němečtí řemeslníci se bojí o přežití. Kvůli emisním limitům

Němečtí řemeslníci se bojí o přežití. Kvůli emisním limitům
Značky omezujícíc vjezd neekologických vozidel v Halle
• 
ZDROJ: profimedia.cz

bru

Německá města dále zpřísňují emisní limity pro aut do svých center. Němečtí řemeslníci, kteří často vlastní starší vozy se kvůli tomu obávají vysokých nákladů, které by je mohly přivést až na pokraj zániku.

Německá Mohuč a sousední Wiesbaden budou od 1. února 2013 požadovat pro vjezd do souměstí zelenou plaketu, označující, že dané auto splňuje přísné emisní normy. Stejné nejpřísnější limity v Německu požaduje už 54 měst. Podle serveru Autobild.de se 37 procent řemeslníků obává, že podobná opatření představují existenční ohrožení pro jejich podnikání. Ti z měst na pomezí spolkových zemí Hesensko a Porýní-Falc chystají protesty.

Situaci německých drobných podnikatelů navíc zhoršuje to, že většina jejich vozů má naftové motory, Podle Centrálního svazu německých řemesel to je 92 procent. Pro naftové motory přitom platí přísnější normy. Zatímco auto poháněné benzínem může zelenou plaketu získat, i pokud plní jen emisní normu Euro 1, diesel misí pro získání stejné známky odpovídat normě Euro 4. Většina aut německých řemeslníků tak dosáhne jen na žlutou či červenou známku.

Jediným řešením pro většinu řemeslníků je zástavba filtru pevných částic, jehož ceny se pohybují okolo osmi tisíc eur. Dvě třetiny firem očekávají, že do úprav svých vozidel budou muset investovat až 30 tisíc eur. 28 procent řemeslníků předpokládá náklady až 50 tisíc eur.

Podle Ulricha ze Svazu podnikatelů v dopravě Dolního Saska se podobný problém týká například i školních autobusů. Rozšířené minibusy Ford Tranzit z roku 2006 navíc ani upravit nelze, dodává.

Autor: bru
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud