Nový most má vrátit turisty do Hřenska
Obec je totiž na turistickém ruchu finančně závislá, z provozování parkovišť a soutěsek získá asi 12 milionů korun ročně. Jak ale připomněl starosta Černý, životně důležité je obnovení běžného turistického provozu i pro majitele místních restaurací, hotelů a penzionů. Problémy provizorní most přinášel i obyvatelům obce, na mostě se nevytočil ani linkový autobus. Podle starosty ale obci vyšel vstříc dopravní podnik a na linku nasadil menší.
Podle krajského radního a bývalého hejtmana Šulce měly dopravní komplikace po povodni ve Hřensku dopad i na návštěvnost celé destinace Českého Švýcarska, nový most tak prý může hodně pomoci. „Tento most by měl vydržet padesát i sto let. A měl by přežít i další povodeň,“ dodal Šulc. Vloni v srpnu hřenský most i další lávky poničily především stromy a další materiál, který ze soutěsek přinesla rozvodněná Kamenice. Tou tehdy teklo víc vody než dnes v nedalekém Labi, kam se Kamenice ve Hřensku vlévá jako jeho poslední český přítok.
Ústecký kraj vyčíslil celkové škody v regionu po srpnové povodni na 1,93 miliardy korun. Škody na mostech, silnicích a železnici jsou odhadované na 1,3 miliardy korun, vodní hospodářství škody sečetlo na 450 milionů korun. Celkem bylo při povodních zaplaveno 1534 objektů, bylo zničeno 145 mostů, mostků a lávek. Podle Šulce kraji chybí na dokončení všech oprav miliardy korun, stát totiž kraji dotuje jen polovinu potřebných oprav. „Povodně postihly kraj i v letech 2002 a 2003, některé opravy jsou ještě z té doby,“ dodal bývalý hejtman.