Nutné opravy tramvajových tratí v Plzni si vyžádají 750 milionů korun

Plzeňští radní schválili plán oprav tramvajových tratí do roku 2020. První etapou jsou stavby, které je nutné zahájit co nejdříve. Město na ně musí do čtyř let vydat přes tři čtvrtě miliardy korun. Druhá počítá s rekonstrukcemi za dalších 350 milionů korun v letech 2015 až 2020. Část tratí se dostává do kritického stavu, proto vznikl materiál, který mapuje situaci na všech dotčených trasách, řekl náměstek primátora Miloslav Šimák (ČSSD).

„V současné době dochází ke zhoršení stavu ve větší míře u tratí z BKV panelů (speciální železobetonový panel se žlábky, do nichž se upevňují koleje; panely nahrazují pražce, horní plocha plní zároveň roli krytu kolejového svršku). Touto metodou se opravovalo hlavně v 90. letech minulého století. „Dochází k propadům panelů, jejich posunům v obloucích, vylamování povrchů nebo k zatékání vody do konstrukce trati,“ řekl náměstek. Závady snižují životnost tratí. Ještě letos zahájí Plzeň dvě opravy, které se zřejmě protáhnou do dalšího roku. „Jde o tramvajové trati Klatovská, konkrétně přejezdy v křižovatkách s ulicemi Husova a Tylova s náklady okolo devíti milionů korun. Druhou akcí je přejezd tramvajové trati v ulici Sirková v křížení s Americkou třídou, kde jsou náklady odhadnuty na stejnou sumu,“ vysvětlil Šimák. Na další opravu úseku od ulice U Trati na Mikulášské náměstí bude potřeba přibližně 22 milionů korun. Obnova tratí v Plzni vyplývá podle náměstka z dlouhodobého investičního dluhu. „Největší opravy byly provedeny v 90. letech a to právě, jak se dnes ukazuje, ne zcela vhodnou technologií BKV,“ dodal.