Nutné opravy tramvajových tratí v Plzni si vyžádají 750 milionů korun
„V současné době dochází ke zhoršení stavu ve větší míře u tratí z BKV panelů (speciální železobetonový panel se žlábky, do nichž se upevňují koleje; panely nahrazují pražce, horní plocha plní zároveň roli krytu kolejového svršku). Touto metodou se opravovalo hlavně v 90. letech minulého století. „Dochází k propadům panelů, jejich posunům v obloucích, vylamování povrchů nebo k zatékání vody do konstrukce trati,“ řekl náměstek. Závady snižují životnost tratí. Ještě letos zahájí Plzeň dvě opravy, které se zřejmě protáhnou do dalšího roku. „Jde o tramvajové trati Klatovská, konkrétně přejezdy v křižovatkách s ulicemi Husova a Tylova s náklady okolo devíti milionů korun. Druhou akcí je přejezd tramvajové trati v ulici Sirková v křížení s Americkou třídou, kde jsou náklady odhadnuty na stejnou sumu,“ vysvětlil Šimák. Na další opravu úseku od ulice U Trati na Mikulášské náměstí bude potřeba přibližně 22 milionů korun. Obnova tratí v Plzni vyplývá podle náměstka z dlouhodobého investičního dluhu. „Největší opravy byly provedeny v 90. letech a to právě, jak se dnes ukazuje, ne zcela vhodnou technologií BKV,“ dodal.