Od Sony odpadne další divize, firma vyklízí i trh se smartphony
Firma se už dál nebude snažit o růst tržeb v oblastech jako jsou chytré mobilní telefony, kde s ní soupeří levnější asijští rivalové a největší hráči v odvětví - americký Apple a jihokorejský Samsung. Zaměřit se místo toho chce na činnosti, kde vidí větší potenciál růstu, jako jsou kamerové senzory, videohry a zábavní systémy, například herní konzole PlayStation, řekl Hirai při představování strategie na následující tři roky.
Sony prochází hlubokou restrukturalizací. Firma již loni oddělila divizi televizorů a zbavila se ztrátové divize osobních počítačů. Divize videa a zvuku se nezávislejší stane do října, řekl Hirai. Oznámený krok by měl urychlit procesy ve firmě a zajistit, že každá část ponese větší zodpovědnost za své výsledky. Společnost by mohla oddělit od zbytku i jiné součásti, například počítačové čipy a baterie. Konkrétní rozhodnutí ale prý zatím nepadlo.
Strategický odchod
Hirai přitom nevyloučil, že uvažovat by se mohlo také o „strategii odchodu“ z trhu s televizory a mobilními telefony. „Duch Sony je v tom, co se jiní neodvážili udělat,“ prohlásil Hirai.
Sony kdysi uvedla na trh přenosné hudební přehrávače Walkman. V posledních letech se ale dostala do vážných problémů a na trhu s levnými mobilními telefony a televizory s plochou obrazovkou zaostala za konkurencí.
V předešlém finančním roce byla firma ve ztrátě 40 miliard jenů. V tomto fiskálním roce, který končí v březnu, ztrátu předpokládá na 170 miliard jenů. Je to ale méně, než firma odhadovala původně. Celoroční provozní zisk očekává kolem 20 miliard jenů. Už ve finančním roce 2017/18 by se ale měl provozní zisk zvýšit až na pětadvacetinásobek a dosáhnout přinejmenším 500 miliard jenů, plánuje firma.