Randýsek testuje v Tunisu

Hranický motocyklový závodník zahájil přípravu na Dakar. Vyrazil testovat do Afriky.

V lednu ještě ležel v jihoamerické polní nemocnici s komplikovanou zlomeninou nohy, kterou utrpěl na premiérovém jihoamerickém Dakaru. Minulý týden už se Dušan Randýsek vypravil s týmem KM Racing testovat do Tunisu.
„Jde nám hlavně o formování týmu a testování motorek a příslušenství. Na Dakaru mě například trápily brýle, camelbak měl malý objem, rychle jsme zničili gumy a podobně. To všechno teď chceme prověřit,“ nastínil plány soustředění Dušan Randýsek.
Motorku v týmu sedlají kromě hranického jezdce také Ivan Jakeš a David Pabiška. Se čtyřkolkou nesmí chybět ani nestor Josef Macháček, čtyřnásobný vítěz nejslavnějšího etapového závodu. Sekunduje mu nová posila KM Racingu Martin Plechatý. Ivan Jakeš má naopak k ruce motokrosového reprezentanta v mistrovství světa třídy MX3 Jana Zarembu, který by rád přičichnul k atmosféře dálkových soutěží.
„Technicky na nás měl dohlížet ještě Jaroslav Katriňák, účastník čtyř Dakarů a mistr světa v enduru, ale loni na podzim prodělal transplantaci jater a má sníženou imunitu, takže ho doktoři nepustili. Je to škoda, jeho přítomnost by byla velkým přínosem,“ litoval Dušan Randýsek.
Oázu ve vnitrozemí afrického státu si tým pro soustředění nevybral náhodou. Jemný písek je podobný tomu v Chile. KM Racing v tamní oblasti netestuje poprvé a Randýsek si pochvaluje i zázemí stáje. „Tým nám umožnil pozvat do Afriky rodinné příslušníky. Původně jsem plánoval vzít všechny tři děti, abych manželce odlehčil od starostí. Ale žena to zamítla, tak se se mnou vypravil jen šestiletý syn,“ prozradil hranický dobrodruh.
Třítýdenní testovaní má Randýskovi poskytnout odpověď na zásadní otázku. „Musím se rozhodnout, jestli letos pojedu s těžkou a rychlou KTM 690 nebo lehčí čtyřistapadesátkou Yamaha. V tom pořád nemám jasno. Bereme obě motorky a podle testovaní se rozhodnu. Ale moje tělesná schránka by určitě přivítala o osmdesát kilo lehčí Yamahu. KTM totiž dokáže v plné polní vážit až čtvrt tuny,“ přemítal Randýsek.
Důležitou součástí soustředění bude také zlepšení spolupráce jezdců a takzvané lehké asistence, pro kterou se vžilo označení T4. Lehká asistence je kamion nasazený do závodu, který ale nemá soutěžní ambice. Místo toho slouží jako první pomoc při technických problémech svého závodníka. „Té čtyřka veze třeba náhradní motor, sadu kol, řidítka a schopné mechaniky. Z pozice jezdce je to strážný anděl,“ vysvětluje Dušan Randýsek.
Od lednové nehody na Dakaru je testování jeho premiérou v akčním terénu. „Ještě se necítím komfortně. Chce to čas,“ uzavírá hranický jezdec.