ŘSD otevřelo nové úseky D1 a R55, Zlín je napojen na dálniční síť
„Zprovozněním uvedeného dálničního úseku se nejen výrazně zkrátí cesta všem řidičům směřujícím do Zlína. Rovněž se eliminuje negativní působení tranzitní dopravy na obce v původní trase, zejména pak v Hulíně, a odstraní se řada nebezpečných úseků. Naplní se tím i projekt Tomáše Bati z roku 1937 o dálničním spojení Zlína se zbytkem republiky, ale i s evropskou dálniční sítí,“ uvedl ředitel ŘSD Jiří Švorc. „Očekáváme, že průjezdnost přes město klesne minimálně o 30 procent,“ dodal starosta Hulína Roman Hoza (ODS). Dálnice D1 dosud končila v Kroměříži, kam ji silničáři přivedli předloni na podzim. Aby se dostali na dálnici, museli se motoristé ze Zlína nejprve po komunikacích nižších tříd dostat do Kroměříže, což bylo zejména v dopravní špičce zdlouhavé. Nyní D1 pokračuje z Kroměříže do Hulína až na nově postavenou Moravskou křižovatku. Z ní vede do Otrokovic nový úsek rychlostní silnice R55, který se napojil na obchvat města zprovozněný v roce 2006.
„Nejen pro Zlínský kraj, ale i pro celou Moravu je zprovoznění nových úseků dálniční sítě zcela zásadní. Rozsahem jde o druhou největší letos dokončenou silniční stavbu, která svým významem pro Českou republiku v ničem nezaostává za jihozápadní částí pražského okruhu,“ uvedl ministr dopravy Vít Bárta (VV). Obě akce zahájili stavbaři předloni, otevřeny měly být již letos v říjnu. Práce ale zpomalily jarní deště. Dnes otevřený úsek D1 je součástí stavby Kroměříž-východ - Říkovice. Zbylých více než šest kilometrů mezi Hulínem a obcí Říkovice na Přerovsku bude také kvůli nepříznivému počasí otevřeno až příští rok v červnu. Nové silnice vedou nezastavěným územím převážně po zemědělských pozemcích s minimálními zásahy do lesních porostů. Stavba D1 zahrnuje mimo jiné i devět dálničních a pět silničních mostů, tři mimoúrovňové křižovatky, tři opěrné zdi a stejně jako R55 odvodnění, dopravní značení, protihlukovou stěnu, přeložky inženýrských sítí a úpravy vegetace. Na R55 bylo postaveno 11 mostů a čtyři zdi. Nad dalšími komunikacemi visí otazník
„Musí se vyřešit některé požadavky, které jsou uměle vznášeny v oblasti ochrany životního prostředí. … Například nesmyslný požadavek, aby silnice vedla v rovinatém terénu tunelem kvůli ochraně ptactva. Domnívám se, že tudy cesta opravdu nevede,“ poznamenal k budoucnosti R55 premiér Petr Nečas (ODS). Kromě otazníku nad další výstavbou R55 není zřejmá ani budoucnost rychlostní silnice R49, která má vést z Hulína přes Fryšták až ke slovenské hranici. Její stavba byla kvůli nedostatku peněz pozastavena, navíc trasu přes Vizovické vrchy napadají ekologové. Motoristy čekají stále potíže i na na R55 navazující silnici v I/49 v části Zlína Malenovice. Rozšíření asi dva kilometry dlouhého úseku na čtyři pruhy má být hotovo až v květnu 2012.