Nejhorší silnice na Berounsku je teď mezi Žebrákem a Hořovicemi.
„Tam by řidiči měli dávat velký pozor. Některé díry jsou i na utržení kola,“ říká šéf berounského dopravního inspektorátu Josef Mencl. Minulý týden se tu staly dvě nehody v jediném dni. Silničáři tam už museli dát výstražné značky snižující rychlost na padesát kilometrů v hodině.
Několik rozbitých cest je i v Berouně. „Výmoly jsme zaznamenali. Jejich hloubka však není tak velká, abychom museli přistupovat k provizorním opravám,“ potvrdil ředitel Technických služeb Beroun Jan Dušek.
„Vytvoříme definitivní seznam silnic, kde bude třeba provést opravu. Půjde třeba o úsek Okružní a Wagnerovo náměstí,“ vyjmenoval Dušek. Na opravy bude třeba víc peněz než loni. „Bude to v řádu statisíců korun,“ dodal Dušek.
Zatím cestáři díry spravovalií studenou obalenou drtí. Teď, s příchodem teplých dní, zalátají díry poctivější a spolehlivější metodou. „Výtluků je hodně. Ale nemůžeme je opravovat hned, teplota musí být kolem nuly,“ vysvětlil Josef Raboch, provozní náměstek Správy a údržby silnic Kladno. „Na jaře plánujeme obsáhlejší opravy,“ slíbil Raboch s tím, že o problematických místech se ve firmě ví.
Třebaže by podle dopravního experta Stanislava Humla měly na rozbité úseky upozorňovat značky, na silnici z Berouna přes Koledník do Koněprus ještě koncem minulého týdne chyběly.
„Tam je to opravdu šílené. Kvůli dírám jezdím v protisměru,“ přiznal řidič Zdeněk Svoboda.
Spoléhat na to, že pojišťovny případné škody z provozu auto po rozbitých silnicích uhradí, ale řidiči nemohou. „Pojišťovna by se z toho vyvlíkla. Po zimě jsou díry všude, takže by je měl řidič předvídat, a tomu přizpůsobit rychlost jízdy,“ dodal Huml.