V Liberci otevřou cyklostezku v Husově ulici
Cyklopruhy oběma směry po kraji vozovky stavbaři vyznačili při kompletní obnově frekventované silnice a umístili tam i jeden stojan na kola. I přes tato drobná zlepšení považují cyklisté Liberec za nejobávanější město v zemi. Cyklisté se v něm musejí bát o zdraví, řekl jednatel občanského sdružení Cyklisté Liberecka Jiří Rutkovský.
„I přes malé pokroky jsou podmínky zcela nevyhovující, nejhorší je malá bezpečnost cyklistů ve frekventovaném provozu,“ dodal. Cyklisté na nevyhovující stav upozorní tradiční, v pořadí už devátou cyklojízdou, která se uskuteční v úterý odpoledne při příležitosti Týden bezpečnosti na silnicích v Libereckém kraji.
Vyřešení některých problémů by podle Rutkovského přitom nebylo finančně nijak náročné. Cyklisté volají po dokončení stezky podél Sokolské ulice směrem k cyklostezce Nisa. Chtěli by také ostrůvek v Jungmannově ulici, kde začíná cyklostezka, ve městě jim chybí i stojany na kola. „Nejsou skoro nikde, třeba ani u sídla policie,“ uvedl Rutkovský.
Město v letech 2001 až 2005 neinvestovalo do budování cyklistické infrastruktury vůbec žádné peníze. V posledním období se sice podařilo zlepšit podmínky pro cyklisty například u bývalého Litesu v Pavlovicích nebo byla opravena stezka pro pěší a cyklisty směrem do Mníšku a Fojtky. Současné investice jsou podle Rutkovského ale stále malé na to, aby se výrazně změnil špatný stav.
Z Libereckého kraje se letos ucházely o podporu Státního fondu dopravní infrastruktury celkem tři žádosti na výstavbu a údržbu cyklistických stezek. Všechny získaly podporu. Úspěšnými žadateli byl Hrádek nad Nisou se stezkou od Dělnického domu do Luční ulice, Semily, které chtějí vybudovat trasu pro bikery podél Jizery, a obec Radostná pod Kozákovem, jež plánuje stezku Lestkov - Tatobity. Celkově obce dostanou 4,5 milionu korun. Je to 2,5 procenta ze 178,5 milionu korun, které stát letos na výstavbu a údržbu cyklistických stezek v Česku uvolní.