Vodafone: Když přijde dobrá nabídka, odprodáme vedlejší aktiva. I v Česku

Vodafone (ilustrační foto)

Vodafone (ilustrační foto) Zdroj: CC BY-ND 2.0: Marcos Morales via Flickr

Britská telekomunikační skupina Vodafone by se nebránila prodeji dalších vedlejších aktivit, například v Austrálii, Maďarsku nebo České republice, kdyby dostala vhodnou nabídku. Na konferenci ve Španělsku to ve středu prohlásil výkonný ředitel skupiny Vittorio Colao. Vedení Vodafonu následně uvedlo, že prodej poboček nechystá. Vodafone je po čínské společnosti China Mobile druhým největším mobilním operátorem na světě podle počtu zákazníků.

„Neustále vyhodnocujeme možné zájemce o některá z našich méně důležitých aktiv,“ odpověděl podle agentury Reuters Colao na výroční technologické konferenci v Barceloně na otázku týkající se zmíněných tří trhů. Konferenci pořádala finanční skupina Morgan Stanley.

Podle mluvčí české pobočky Markéty Kuklové Vodafone neplánuje prodat své aktivity v České republice. „Na investorské konferenci obdržel Vittorio Colao dotaz týkající se poboček Vodafonu na třech trzích. Colao nenaznačoval, že by Vodafone zvažoval prodej svých aktivit na těchto trzích. Místo toho zdůraznil všeobecné pravidlo, že Vodafone bude vždy otevřeně uvažovat o svých aktivitách a jednat v nejlepším zájmu akcionářů. Jednalo se o standardní obecné vyjádření, které v žádném případě nemělo znamenat, že Vodafone má specifické plány týkající se kteréhokoliv lokálního trhu,“ řekla.

„Prodej bychom zvažovali, nejsme však prodejci ve finanční tísni, a proto musíme prodávat za plnou cenu,“ sdělil Colao, který chce Vodafone přeměnit z čistě mobilního operátora na menší firmu, která by nabízela i televizní služby a pevné širokopásmové připojení k internetu.

Firma by prý zvažovala i možnost převzít exkluzivní mediální obsah, aby přilákala uživatele. Není ale zatím přesvědčena, že je takto nákladný krok potřeba.

Vodafone už některá aktiva prodal, včetně podílu v operátorovi Verizon Wireless americké společnosti Verizon Communications za 130 miliard dolarů. Síť naopak rozšiřoval tak, aby k ní přidal rychlejší širokopásmový internet a mobilní technologie, podotýká agentura Bloomberg. Koupil také firmy s televizní infrastrukturou, jako je německý provozovatel kabelové televize Kabel Deutschland a španělská telekomunikační skupina Ono, která poskytuje i televizní a internetové služby.