Z tabletů iPad se postupně stávají i hračky pro děti | E15.cz

Z tabletů iPad se postupně stávají i hračky pro děti

iPad se stal hračkou pro děti
iPad se stal hračkou pro děti
• 

krb, ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
(VIDEO) iPad může mít v dnešní době mnoho využití. Lidé na něm pracují, čtou zprávy, nebo se dívají se na filmy. Další rozměr ale získaly až s pomocí dětí - ty si je totiž oblíbily jako interaktivní hračky. Firmy, které vyrábějí různé iPadí doplňky pro na novou poptávku hned zareagovaly a přizpůsobily svou nabídku. Z iPadu se tak mohou stát omalovánky, karaoke či dálkové ovládání.

Tato prázdninová sezóna proměnila tablet a telefon společnosti Apple v nové hračky pro děti. Jejich výrobci se domnívají, že v dnešní hospodářské situaci budou chtít rodiče dětem pořídit doplňky k tomu, co už mají nebo sami chtějí.

Tiffany Fesslerová z Gainsville v Georgii na to určitě byla připravena, i přesto, že když si kupovala iPad za 829 dolarů (16 170 korun), nemyslela si, že by ho sdílela se svým 20 měsíčním synem. Kdykoli si k němu ale sedla, aby zkontrolovala emaily, vždy se jí syn vyšplhal na klín a chtěl si s ním hrát. Fesslerová se proto rozhodla pořídit mu za 30 dolarů (585 korun) iMarker od Crayoly, který využívá aplikaci ColorStudio HD ke stažení zdarma. Děti mohou na tablet kreslit tužkou s měkkým koncem, aniž by ho poškrábaly. „Když máte s sebou křičící batole v restauraci nebo na veřejnosti, chcete něco, čím byste ho uklidnili,“ vysvětluje Fesslerová a dodává, že je to prostě způsob, jak ho nějak zaměstnat.

Apple na trhu s hračkami zbohatl

Není překvapením, že iPad a iPhone se dostaly na trh s hračkami s obratem 22 miliard dolarů v letošním roce. Smartphony a tablety - zejména výrobky Apple - jsou nejpopulárnějším předmětem pro všechny věkové skupiny. Tento rok se očekává, že Apple zdvojnásobí světový prodej iPhonů na 90,6 milionů, jak uvádí průzkum firmy Gartner, zatímco počet prodaných iPadů se nejspíš ztrojnásobí na 46,7 milionů.

Výrobky Applu mají u dětí velkou oblibu, na což sázejí hračkářské společnosti a doufají, že alespoň o polovinu zvýší příjmy během prázdnin. V tomto roce patří iPady a iPhony mezi nejvyhledávanější elektroniku pro děti. Asi 44 procent dětí mezi šesti a 12 lety si přeje iPad. IPod je na druhém místě s 30 procenty a následuje ho iPhone se 27 procenty.

Mnoho rodičů samozřejmě ví i bez průzkumů, jak ráda si hrají miminka i starší děti s maminčiným iPadem. Téměř 40 procent dvouletých až čtyřletých dětí již použilo smartphone, iPad nebo iPod, jak ukázal průzkum neziskové společnosti Common Sense Media. U pětiletých až osmiletých toto číslo stoupá na 52 procent. „Je to něco, co se hodí pro děti do auta nebo k návštěvě lékaře,“ říká Chris Baynes, analytik hraček. „Je to způsob, jak dítě uklidnit.“

iPad jako hračka: Stačí dokoupit příslušenství

Myšlenka dát dítěti možnost si s iPadem hrát, inspirovala Crayolu ke spojení se společností Griffin Technology, která prodává pouzdra a nabíječky do auta pro iPhone a iPad. Společně vyrobily iMarker, který je pro děti od tří let a aplikaci ColorStudio HD pro děti. „Je jedno, pro koho to koupí, ale jakmile je to v domácnosti, děti to budou používat,“ říká Vicky Lozanová, viceprezidentka pro marketing u Crayoly.

Crayola představuje iMarker na CESu 2011 (v anglickém znění)

Další výrobci hraček se také zapojili. Griffin se svou helikoptérou na dálkové ovládání, která pracuje se zařízením k zapojení do iPhonu, iPadu či iPodu; Mattel Inc.'s Fisher-Price s pouzdrem na hraní pro miminka, které promění iPhone v barevnou krabičku, z níž se nedá telefonovat a může přehrát až tři aplikace s hudbou, slovy nebo čísly. Disney nabízí kromě mikrofonu také digitální kameru a ve spojení s kanadským výrobcem Spin Master aplikace na hraní s auty.

Podle analytiků jsou tyto hračky pouze začátkem pro výrobce v této oblasti. Mnoho společností již oznámilo, že hodlají připravit více výrobků pro využití se smartphonem či tabletem - i pro ty, které využívají operační systém Android od společnosti Google.

„Myslím si, že to bude rostoucí segment,“ říká Jim Silver, šéfeditor webového serveru TimeToPlaymag.com, který hodnotí hračky . „Příští rok tu bude mnohem více (výrobků), než si vůbec umíme představit.“

Autor: krb, ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video