Není divu, že na trh míří další kuchařky. Jednu dokonce vydávají šprýmaři ze skupiny Tři sestry, takže se nejspíš můžeme těšit na recept na pizzu po sedmi pivech a jedné zelené i pár punkových bizarností, o kterých alespoň autoři upřímně přiznávají, že se dají pozřít jen v nouzi. Prostě vejvar je vejvar.
Vydavatelé v tomto případě bohužel vědí, co činí. Podle ředitelky největšího slevového serveru Slevomat.cz Marie Chytilové se totiž stále prodlužuje nákupní období zvané předvánoční. Zejména dámská část spotřebitelů totiž prý začíná nakupovat vánoční dárky již v září, tedy těsně poté, co z košíků matek zmizí školní potřeby. Jen jestli dámy zářijové výlety do nákupních center plných módy nevydávají za vánoční jen proto, že jim to partner přece jen ochotněji toleruje.
Nakupování dárků dětem je přece bohulibá činnost. Podle údajů Českého statistického úřadu každý obyvatel Čech, Moravy a Slezska vyprodukoval loni průměrně 307 kilogramů komunálního odpadu, o kilo méně než o rok dříve. Kolik z toho tvoří prapodivné kuchařky a nevhodné vánoční dárky, zpráva statistického úřadu neuvádí.