Náš člověk v Pchjongčchangu: Hra na falešnou reklamu

Přímořský Kangnung je jedním z míst, kde se konají olympijské soutěže ZOH 2018

Přímořský Kangnung je jedním z míst, kde se konají olympijské soutěže ZOH 2018 Zdroj: Profimedia.cz

Ve městě Kangnung, kde hrají zápasy naši hokejisté a kde získaly rychlobruslařky Martina Sáblíková a Karolína Erbanová medaile, na ulicích, v obchodech či restauracích v podstatě nepoznáte, že se zde koná tak významná sportovní událost, jakou je olympiáda.

Na žádnou reklamu s tím spojenou nenarazíte, jen pár vlajek a nápisů. Mezinárodní olympijský výbor si přepečlivě hlídá práva na nejrůznější symboliku a loga a kromě svých sponzorů nepovolí žádnou reklamu. Suvenýry s bílým tygříkem Soohorangem, maskotem olympiády, najdete také pouze v oficiálním obchodu v areálu ledních sportů. Jenže některé korejské firmy se snaží restrikce obejít.

Zatím největší kontroverzi vyvolala Pizza Hut Korea, která během her k některým svým prémiovým pizzám nabízí sýrovou omáčku a lahev Pepsi pod heslem „Pyengchang together“.

V angličtině je místo olympiády psáno jako „Pyeong- Chang“, takže Pizza Hut vypustila jen jedno písmenko a reklama byla na světě. Na to si nejvíce stěžuje Coca-Cola, která je oficiálním sponzorem Mezinárodního olympijského výboru a toto partnerství ji stojí nemalé peníze.

Oficiálně ale nikdo zatím nezasáhl, protože právníci soudí, že tato hra na napodobování není nelegální. Jihokorejský organizační výbor také požádal o stažení reklam místní společnosti Kakao Talk (mobilní aplikace), SK Telecom a obří obchodní řetězec Shinsegae, které se také pokusily nějakým způsobem využít olympiádu k prodeji. Ale jinak na tomto poli většinou klid.