Tesla ukazuje, jak budou vypadat firmy ve 22. století. Nejde o žádnou bublinu

Tesla supercharger Lovosice

Tesla supercharger Lovosice Zdroj: E15 Michaela Szkanderová

Tesla supercharger Lovosice
Tesla Gigafatory Berlín
Tesla Gigafatory Berlín
Tesla Gigafatory Berlín
Tesla Gigafatory Berlín
9
Fotogalerie

Napadlo vás někdy, že v roce 2021 nechá nejbohatší člověk světa na sociální síti hlasovat o tom, jestli má prodat deset procent své firmy? Díky Tesle a Elonu Muskovi žijeme tak trochu v budoucnosti. Příběh nejhodnotnější automobilky světa ukazuje, jak budou v příštích desetiletích, a možná i v příštím století, běžně vypadat úspěšné firmy.

Většina z více než tří milionů lidí (57 procent) Muskovi doporučila, aby svůj desetiprocentní podíl v Tesle prodal. Kromě toho, že Musk tím odpovídá na kritiku, že se pomocí nerozděleného zisku vyhýbá daním, je to jen další střípek v budování jedné z největších firem světa. Pomocí Twitteru si Musk systematicky buduje kult mezi retailovými investory. Ti pak nadšeně investují své volné peníze do Tesly při každé vhodné příležitosti. Jednu z nich jsme mohli pozorovat na konci října, když média zveřejnila zprávu, že autopůjčovna Hertz si objednala sto tisíc vozů Tesla, model 3. Z necelých 900 dolarů vylétl kurz akcií Tesly na více než 1200 dolarů. A nevypadá to, že by měl nějak dramaticky klesat.

Všechno do sebe zapadá

A právě sílu tržní kapitalizace Tesly prodává Musk jako svou obrovskou konkurenční výhodu na trhu výrobců aut. Jen během posledních tří let Tesla vybrala od investorů ve čtyřech investičních kolech více než 13 miliard dolarů. Jedná se přitom o nejlevnější možný kapitál na trhu, který je na externím financování závislý.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!