Vojtěch Kristen: Televize není mrtvá. Nova s Primou loni vydělaly skoro dvě miliardy | E15.cz

Vojtěch Kristen: Televize není mrtvá. Nova s Primou loni vydělaly skoro dvě miliardy

Zatímco čistý zisk televize Nova za loňský rok přesáhl miliardu korun, konkureční Prima svým majitelům dokázala vydělat 650 milionů korun.
Zatímco čistý zisk televize Nova za loňský rok přesáhl miliardu korun, konkureční Prima svým majitelům dokázala vydělat 650 milionů korun.
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

Vojtěch Kristen - info.cz

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

V zásadě už od masivního nástupu internetu a posléze streamování video-obsahu se objevují četné názory, že televize je jako médium mrtvá. Že stejně jako obrazovka kdysi vytlačila rádio, tak nyní v konfrontaci s moderními technologiemi čeká televizi osud v zapomnění, snad možná že přežije jako médium pro fajnšmekry či pro sentimentální diváky filmů pro pamětníky. Nic přitom nemůže být dále od pravdy.

Peníze sice mohou být sebepovrchnějším měřítkem úspěchu, ale ke srovnání toho, jak se v posledních letech tuzemským stanicím dařilo, poslouží nadmíru dobře. Až se to nezdá být férové srovnávat televize s jinými mediatypy. Posuďte sami. 

Zatímco čistý zisk televize Nova za loňský rok přesáhl miliardu korun, konkureční Prima svým majitelům dokázala vydělat 650 milionů korun. Jde o poměrně výrazné navýšení zisků z předchozího roku a soudě podle optimismu managementu se dá čekat, že čísla budou růst i v dalších letech. 

Když se podíváme do světa velkých vydavatelství, u nich je v posledních letech pravidlem mnohem spíše ztráta. Letos zatím zveřejnily hospodářské výsledky mediahousy Mafra a Economia, přičemž první prodělal přes 100 milionů korun, ten druhý necelých osm.  Už z tohoto neférového, ale o to ilustrativnějšího srovnání je zřejmé, že televize je stále ještě stroj na peníze. Může za to i vývoj v posledních letech, kdy se ukazuje, že televizní reklamu co do síly zásahu žádné médium nepřekoná. Proto, jak připouštějí mediální agentury, jsou televizní reklamní sloty v posledních letech vyprodané a poptávka výrazně překonává nabídku. I to je důvod, proč si televize mohou dovolit účtovat za reklamu každý rok přibližně o deset procent více. 

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Vyzkoušet za 1 Kč

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newslettery