Zápisník Petry Jansové: Češi umí

Manuál pro kultivovanou Prahu

Manuál pro kultivovanou Prahu Zdroj: Manuál pro kultivovanou Prahu/Hlavní město Praha

Manuál pro kultivovanou Prahu
Manuál pro kultivovanou Prahu
Manuál pro kultivovanou Prahu
4
Fotogalerie

Americký server The Information zveřejnil zprávu, že se čínský internetový gigant Tencent stal většinovým podílníkem českého herního studia Bohemia Interactive. Za balík akcií měl zaplatit zhruba 260 milionů dolarů (6,2 miliardy korun), firma to ale ústy šéfa marketingu Petra Poláčka dementovala. Ať je to, jak chce, brněnští vývojáři dělají tuzemskému kreativnímu průmyslu reklamu po celém světě.

A Čechům se daří i v jiném „herním“ odvětví. Tvůrcům strategické deskovky s názvem Euthia: Torment of Resurrection se podařilo na serveru Kickstarter vybrat více než deset milionů korun. Po pozitivních ohlasech z Česka se strategická hra zasazená do středověku dostane dál za hranice české kotliny.

Snad si Češi vydobudou dobré jméno i v případě estetiky pražských ulic. V případě vizuálního smogu je totiž metropole mnohem dál než třeba Brno, které si manuál venkovní reklamy vytvořilo mnohem dřív. Nejenom budoucí turisté, ale jistě i pražští domorodci ocení historické centrum bez kýčovitých poutačů.