To by mohlo být pro ČSA a stát jako hlavního akcionáře poučné. Místo utápění miliard v nefungující firmě ji stačí poslat ke dnu a založit novou podobně nazvanou. V nedávné historii se to stalo v případě švýcarské aerolinky Swiss, která nahradila zkrachovalý Swiss Air.
Po třech letech se poroučí šéf britského Teska Philip Clark. Nepodařilo se mu zvrátit osud maloobchodního řetězce, který kromě domácí Velké Británie působí ještě v pár obskurních zemích včetně Česka. Zarážející je, že na britských ostrovech, kde Tesco vždy platilo za baštu nízkopříjmových skupin obyvatelstva, je nabídka o poznání bohatší než ve střední Evropě.
To se ale firmě možná vymstilo. Má čtyřicet tisíc produktů, zatímco britský Lidl, kterému se naopak daří, jen pět tisíc. Zastavit pád se nepodaří ani novému šéfovi Davu Lewisovi, protože Tesco nepochopilo, že na něj – na domácím britském trhu, o který se hraje především – dopadá efekt chudnoucího obyvatelstva.
Pár vyvolených exzákazníků Teska, jimž se daří lépe, chce nakupovat ve vybranějších podnicích jako Waitrose či Marks & Spencer, chudnoucí většina pak míří do diskontů. Tesco se ocitlo mezi, tam, kde zákazníci jen ubývají.
A s tím se nedá nic dělat.