Otázkou ale zůstává, proč tvoří vklady zahraničních vkladatelů na Kypru polovinu všech depozit? Když má někdo na Kypru peníze, asi tam optimalizoval svou daňovou zátěž. Bude záležet na tom, o jakou část vkladu nakonec přijde, ale možná se mu to díky úspoře na dani vyplatí i po jednorázovém zdanění vkladů. Jisté je zatím jen to, že se Německu povedlo naprosto zničit důvěru v Kypr.
Konkurence na dráze je potřeba více, než si někdo myslí. Bohužel se zatím soustředí na jednu jedinou trasu v zemi. A co to udělalo s cenami jízdenek na více než tříhodinové cestě? Prodávaly se i za sto korun. A to v čistých a moderních vlacích.
Podobnou konkurenci by si zasloužila linka z Prahy do Vídně, často využívaná obchodníky. Pokud si České dráhy myslí, že je možné účtovat 3500 korun za zpáteční jízdenku v první třídě a za tyto peníze není třeba ani poklidit toalety a vybavit je mýdlem a toaletním papírem, pak potřebuje tu nejtvrdší konkurenci na světě. Dalším problémem je, že při cestě z Vídně se v Brně vagon první třídy začne plnit držiteli „režijek“ a rázem je po klidu. Tohle opravdu není služba za 3500!