Multiplikátory: jak zvýšit znalost značky využitím digitálních médií a neutratit miliony

Zdroj: Shutterstock

Sociální sítě dnes nabízí širokou paletu formátů, které mohou inzerenti využít pro komunikaci značky v digitálním prostředí. Všechny sítě začínaly tradičně statickými formáty - tedy kombinace textu a obrázku nebo grafiky. Dneska můžeme vybírat hned z desítek různých velikostí a formátů. Mezi ty nejvíce interaktivní a tedy ty, co zaujmou návštěvníka Facebooku, Instragramu nebo třeba TikToku jsou videa. Samotná Meta uvádí, že krátká videa - Reels - tvoří už 70 % veškerého obsahu. Téma rozebírá Vojtěch Lambert, ředitel fullservisové digitální agentury LCG New Media.

Níže ukázka všech forem multiplikátorů:

Zdroj: Meta

Co jsou multiplikátory? Jedná se o formáty příspěvků na sociálních sítích, které mají multiplikační efekt na zvýšení povědomí o značce nebo přesvědčení k nákupu. Pravé studie zveřejněné společností Meta potvrdily, že využití výše znázorněných formátů, má násobící efekt. Zvýšit povědomí o značce se v důsledku jejich použití daří až o 29 % a motivace k nákupu až o 261 %.

Mimo formáty potřebujeme také dodržet základní nastavení kampaní, a sice za pomocí těchto 3 faktorů - širokého cílení na místo selekce, dostatečné frekvence a délky kampaně.

Mezi asi nejzajímavější formáty a nejinovativnější v rámci digitálních kampaní patří AR filtry. AR je velmi komplexní téma, kterým se zaobíráme v LCG New Media poslední roky velmi intenzivně. V Česku v rámci marketingu tento trend nikdo příliš nepoužívá. Je to velká škoda, protože jde o jeden z nejlepších formátů, kde uživatel stráví se značkou velké množství času, a to navíc zábavnou formou, kterou lze předat mnoho informací. A všichni víme, že čas strávený s reklamou má přímý vliv na zapamatování si značky, viz níže v přehledu. AR filtry lze využívat jak na Metě, TikToku, tak i Snapchatu, kde vznikly.

Zdroj: LCG New Media s.r.o.

Další stěžejní formát jsou Reels - neboli krátká vertikální videa. Jak bylo v úvodu zmíněno, tvoří dnes 70 % veškerého obsahu na Instagramu. Mají o 22 % větší interakce než klasická videa a zvyšují čas strávený s obsahem. Cena je také velice příznivá, CPM se pohybuje o 15 % níže než ostatní video formáty a s využitím UCG (user generated content) se dá cenu za tisíc zobrazení snížit o dalších 10 %. Pár ukázek zajímavých edukativních a zároveň funkčních Reels můžete vidět tady.

Zdroj: LCG New Media s.r.o.

Proto při stavbě brand-buildingové strategie zvažte jaké formáty využijete a zkuste zakomponovat co nejvíce interaktivních a nových formátu, které jsou výše popsány. Pomohou zvýšit interakci, vzbudí zájem a značka se tak bude lidem více dostávat pod kůži.

Tomuto tématu se věnovala agentura LCG New Media v prvním LCG Breakfast Clubu tohoto roku, další na téma data, BigQuery a GA4 bude probíhat již v polovině měsíce.

LCG New Media je fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Propojuje kreativu, strategie a technologie. Mezi aktuální klienty patří PANDORA, Hedepy, ELANCO, STOCK, CinemaCity, Schuelke, MAPO Group, Lotus Bakeries, ACCO Brands, Loterie Korunka, Festo, Bondster, Perrigo, Meat Vandals a další firmy. V referencích má agentura společnosti jako BAYER, DODO, Omega Pharma, OC Galerie Harfa, HONOR, Edenred, Grandhotel Pupp, festivaly HradyCZ, BTL, Tour Espana, Armáda ČR, ERGO, BigBoard nebo Blancheporte.

Za poslední 4 roky posbírala agentura 14 ocenění v prestižních oborových soutěžích WEBTOP 100 a IEA. V roce 2023 získala hned 2x první místo v IEA za kampaň ROKU GIN. V roce 2020 se agentura stala absolutním vítězem soutěže WebTop100 se svou kampaní na podporu dárcovství plazmy pro klienta MAPO plasma. V roce 2022 agentura obsadila s projektem Spa Resortu Libverda první místo na stejné soutěži v kategorii výkonnostního marketingu. V témže roce se pak LCG New Media dostala také do výběru TOP 50 nejrychleji rostoucích technologických firem ČR v žebříčku „FAST 50“ od Deloitte. Více informací najdete na www.lcgnewmedia.cz.