Chceme oživit společný podnik s Pentou, říká nový šéf pražského dopravního podniku

Petr Witowski

Petr Witowski Zdroj: Michael Tomeš

Petr Witowski
Petr Witowski
Petr Witowski
Petr Witowski
Petr Witowski
8
Fotogalerie

Celou dosavadní kariéru věnoval Petr Witowski bankovnictví, od prosince ale zodpovídá za chod největší pražské firmy působící ve zcela odlišném oboru. Dopravní podnik prý přebírá v dobré finanční kondici. „Máme dost hotovosti,“ říká Witowski. Miliardy na účtu by tak prý mohl podnik zhodnotit půjčením jiným městským firmám.

Na konci roku jste nastoupil do společnosti, která často plnila novinové titulky. Nebojíte se, že si pošpiníte jméno některým dědictvím po vašich předchůdcích? Uzavřených problematických smluv není málo.

Ano, uvažoval jsem o tom. Jsem ale pevně rozhodnutý nedělat nic, čím bych si měl jméno zkazit. Mám jenom jedno, nemohu s ním hazardovat. Nemohu za minulost firmy, mohu se ale maximálně snažit problematické kauzy co nejlépe vyřešit. Nabídka mi přišla manažersky tak neodolatelná, že jsem kývnul.

Jak zatěžují kauzy typu Opencard dopravní podnik?

Musíme jim věnovat energii, kterou vkládáme do účasti a řešení soudních sporů. Toť vše.

Co překvapí bankéře při prvním pohledu na rozvahu dopravního podniku?

Nejedná se o podnik, který by hospodařil typicky. Když investujete v normální společnosti, očekáváte úsporu provozních nákladů. V DPP je to naopak. Pokud investujete, znamená to nárůst nákladů na provozní straně. Postavíte-li novou tramvajovou trať, musíte ji udržovat, platit řidiče, elektřinu. Záleží na efektivitě vynakládání prostředků, které dostáváme. Na to se chci zaměřit.

V jaké finanční kondici přebíráte dopravní podnik?

V dobré. Máme dost hotovosti, řádově jednotky miliard korun. Na druhou stranu

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!