Radek Špicar: Slevy na jízdném nesmějí krizi přežít | E15.cz
KoronaHelpdesk E15

Jak uspět v krizi

Radek Špicar: Slevy na jízdném nesmějí krizi přežít

Radek Špicar: Slevy na jízdném nesmějí krizi přežít
Viceprezident Svazu průmyslu a obchodu Radek Špicar kritizuje vládu,že nevytvořila rezervy na zlé časy.
• 
ZDROJ: Svaz průmyslu a dopravy

Petr Pešek

Obchody, služby i výrobní závody se mají začít postupně otevírat podle harmonogramu vlády, nicméně už teď je podle Svazu průmyslu a dopravy (SP ČR) jasné, že v něm chybějí jasné podmínky takových kroků. „Chceme slyšet doporučení hygieniků, jak mají firmy své provozy zabezpečit. Kvůli zákazníkům i jejich zaměstnancům,“ říká viceprezident SP ČR Radek Špicar.

Harmonogram uvolňování tedy existuje. Co když začne vláda postupně stanovovat různé podmínky?

To se může stát například u autosalonů, které se otevírají v první vlně. Proto potřebujeme podmínky znát dopředu a s dostatečným předstihem, aby se na to provozovatelé mohli připravit. Bylo by nešťastné, kdyby v pondělí, až se první autosalony začnou otvírat, vláda najednou řekla: „Chceme po vás, abyste termokamerou měřili každému zákazníkovi teplotu.“ Nebo: „Musíte mít pro každého dostatek hygienických prostředků a rukavic.“ To by znamenalo, že sice můžeme otevřít, ale bude trvat několik dní, než třeba všichni majitelé autosalonů seženou termokamery, dezinfekci a hygienické rukavice. Budeme se tedy ptát, jestli jsou s tím spojeny nějaké podmínky. A pokud ano, tak jaké.  

A dál?

Budeme se chtít také bavit o tom, jakým způsobem se dostat k dostatečnému množství ochranných pomůcek. Protože poptávka z průmyslu – například, až znovu začnou fungovat automobilky – bude obrovská. A otázka je, jestli tu už je dostatečné množství pomůcek a zda se k nim firmy mohou dostat.

Když mluvíte o automobilkách, kdy u nich odhadujete návrat k plnému provozu?

Hyundai obnovil provoz počátkem týdne, druhá by měla být TCPA a na konci dubna by měla následovat Škoda Auto. Což je hrozně důležité. Pokud stojí automobilový průmysl, tak to způsobuje obrovské ztráty celé národní ekonomice, protože je její páteří. To, že se rozjedou automobilky, je pro celkové oživení podmínka nutná, ale ne dostačující. Představte si, že by se automobilky rozjely, ale nebylo by možné auta prodávat. Proto jsme rádi, že nás vláda vyslyšela. Aby v první vlně byly otevírány i autosalony, což se stalo a je to tak správně. 

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu E15
fotoRoční předplatné1899 Kč
Ušetříte 489 Kč oproti měsíčnímu předplatnému
Objednat
fotoČtvrtletní předplatné499 Kč
Ušetříte 98 Kč oproti měsíčnímu předplatnému
Objednat
fotoMěsíční předplatné99 Kč
Cena 99 Kč platí pro první měsíc pro nové předplatitele. Další následující měsíc stojí 199 Kč.
Objednat
fotoDarujte roční předplatnéNáhled předplatného1899 Kč Objednat
Firemní předplatné
Roční licence pro firmy a instituce
Printová verze E15
Předplatné printového deníku E15
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!