Prodejce luxusních aut Kudláček: Musíte se těšit

Šéfem Scuderia Praha je Petr Kudláček

Šéfem Scuderia Praha je Petr Kudláček Zdroj: Jiří Koťátko

Šéfem Scuderia Praha je Petr Kudláček
Šéfem Scuderia Praha je Petr Kudláček
Šéfem Scuderia Praha je Petr Kudláček
Šéfem Scuderia Praha je Petr Kudláček
Šéfem Scuderia Praha je Petr Kudláček
27
Fotogalerie

Prodává nejdražší vozy, které jezdí po českých silnicích. I bohatí zákazníci si ale musejí počkat na dodání výrazně déle než třeba budoucí majitel škodovky. „Ani v luxusním segmentu nemůžete mít všechno hned, i když máte balík peněz. Je to na tom celé postavené. Žijete svým snem a poté auto dorazí. Odkládaná radost je pak o to větší,“ říká Petr Kudláček, generální ředitel firmy Scuderia Praha, oficiálního distributora značek Ferrari a Maserati v Česku.

České dálnice omezují řidiče maximální rychlostí 130 kilometrů za hodinu a často i velmi špatným stavem. Není z tohoto pohledu nákup luxusního vozu za miliony korun nesmyslný?

Máte pravdu, že dopravní předpisy řidiče omezují. U Ferrari a Maserati ovšem nejde o maximální rychlost, ale o zážitek. Ovládáte osm set koní na zadní nápravě. Je na vás, jestli předpisy porušíte. I v Česku ale máte spoustu možností, jak auto pořádně projet: na okruzích, polygonech. Anebo zajedete do Německa, kde rychlost není omezená.

Nakupují u vás zákazníci, kteří berou auto jako investici?

Určitě ano, daleko více to platí u Ferrari než u Maserati. Byl trend, kdy se meziroční nárůst ceny pohyboval okolo patnácti procent. Když se ale vyrobí limitovaný model za 300 tisíc eur, už v momentě zhotovení se cena na černém trhu může vyšplhat na dvojnásobek. Je to výjimečnost vozu, co dělá z nákupu investici. Měli jsme klienta, který si koupil v roce 2007 model Ferrari 599 GTB s manuální převodovkou, kterých bylo vyrobeno pouze 30 vozů. Nebyl spokojený a vůz vrátil. My jsme ho v roce 2016 prodali za dvojnásobek. Na prodej byly totiž už jen tři exempláře tohoto modelu, Ferrari v té době zastavilo výrobu a šlo jinou cestou automatické převodovky. Chcete-li investovat, musíte znát prostředí.

Ti, kteří ho znají dobře, mohou zneužít nákupu ferrari k daňovým únikům – například nakoupí vozy v zahraničí a prodají v tuzemsku, aniž odvedou DPH.

Když si zákazníci kupují auto na firmu, využívají legální možnosti odpočtu DPH. Pro finanční úřad je ale ferrari v garáži jako červený hadr, může následovat kontrola majitelů. Spousta klientů si auto raději koupí jako soukromá osoba, i když by mohli na firmu. Nechtějí mít problémy s úřadem. Jestli zákazník prokáže, že auto potřebuje pro účely podnikání, to už je jeho věc. Naši klienti vybudovali velké firmy, nákup vozu je pro radost, mají na to peníze. Primární důvod není daňový únik. Maserati kupuje většina zákazníků na firmu, odhadem až sedmdesát procent.

Automobilový průmysl se posouvá směrem k autonomnímu řízení, kdy se z řidiče stává pasažér. Platí to i pro vaše značky?

Naštěstí ne. Snaží se držet koncept řidič, rovná se pán vozu. Ano, jsou zákazníci, podle kterých je zejména Maserati v tomto pozadu, když na rozdíl od konkurence nemá autonomní prvky, i když ve skutečnosti řadou z nich disponuje. Naši klienti ale menší množství zásahů do řízení spíše oceňují. Auto mohou dál plně ovládat. Tento trend je zlomový, průmysl se jednoznačně posouvá k autonomnímu řízení. Všechny systémy jsou připraveny k tomu, že počítač jednou převezme kompletně řízení. Vy ale přijdete o emoci z ovládání osmi set koní.

Je koncepce jdoucí proti autonomnímu řízení hlavní odlišností od konkurence?

Pevně v to doufám. Bude to politické rozhodnutí automobilky.

Pokračování interview, které tvoří součást magazínu Osobnosti, je v on-line verzi dostupné předplatitelům E15 Premium:

 

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!