Kapacitu kurýrů jsme zvyšovali už na startu karantény, říká šéf Dáme jídlo

Šéf Dáme Jídlo Filip Fingl chce mít do konce roku desítky partnerských obchodů.
Rozvoz potravin u společnosti Dáme Jídlo zajišťují cyklokurýři stejně jako dodávková auta.
3
Fotogalerie

Pandemie prakticky na rok zrušila standardní gastrobyznys. Restaurace byly uvnitř zavřené, zákazníkům zůstala jen výdejová okénka a rozvoz. „V té době výrazně vrostl počet našich partnerských restaurací na pět tisíc,“ říká Filip Fingl, šéf firmy Dáme jídlo, na letošní konferenci E15 International e-commerce summit. V září se bude tato událost opakovat. Vystoupí na ní šéfové významných českých společností.

Kurýři Dáme jídlo rozvezou na milion pokrmů týdně. „V době krize objednávky akcelerovaly, ale očekával jsem ještě větší nárůst. Když se loni v létě otevřely restaurace, poptávka po rozvozu jídel se nesnížila. I po kovidu bude růstová křivka pokračovat, protože lidé mění spotřebitelské návyky,“ uvedl Fingl.

INTERNATIONAL E-COMMERCE SUMMIT 2021: Více informací a vstupenky najdete zde >>>

Propadu se tak v Dáme jídlo neobávají, zájem o službu stabilně roste. Vliv na objednávky má počasí i roční období. O prázdninách, kdy lidé odjíždějí na dovolenou, evidují rozvozci každoročně výkyvy poptávky. 

Největší tuzemská dovážková společnost podle Fingla dlouhodobě roste, meziročně o 40 až 50 procent. „Platilo to v předloňském roce i loni po rozvolnění. A stejné je to nyní. Důvodem je jednak trvale sílící poptávka po on-line službách, jež jim dokážou šetřit čas, jednak hraje roli i naše expanze do dalších měst a rozšiřování rozvozových zón tam, kde už působíme,“ uvedl. Příznivý ohlas má i rozšiřování rozváženého sortimentu, jako jsou snídaně, doručování nákupů potravin nebo řezaných květin.