ČSSD si najala Ficova volebního manažera, Zaorálek čeká rychlou změnu dynamiky kampaně

Lubomír Zaorálek

Lubomír Zaorálek Zdroj: ČTK

Ilustrační snímek
Lubomír Zaorálek
Programová konference ČSSD
Lubomír Zaorálek
Premiér Bohuslav Sobotka vystoupil na slovenské veřejnoprávní televizi RTVS spolu s Róbertem Ficem
7 Fotogalerie
ČTK

Pozvednout přízeň voličů před říjnovými sněmovními volbami pomůže vládní ČSSD expert na politický marketing Robert Žanony, který se mimo jiné podílel na vítězstvích premiéra Roberta Fica (Směr-SD) na Slovensku. Volební lídr sociálních demokratů Lubomír Zaorálek si od něj slibuje rychlou změnu dynamiky kampaně. 

Žanony se podle Lidového domu v politickém a volebním marketingu pohybuje od roku 1998, za tu dobu vedl 15 kampaní ať už na komunální, regionální, národní, nebo evropské úrovni. V současné době se zaměřuje hlavně na strategickou komunikaci odborů.

V čele volebního týmu ČSSD nahradí místopředsedu strany Jana Birkeho, který dal funkci k dispozici po odchodu premiéra Bohuslava Sobotky z postu volebního lídra. Sobotka svoje rozhodnutí vysvětlil odpovědností za pokles volebních preferencí strany. ČSSD podle průzkumů klesla čtyři měsíce před volbami přízeň voličů pod 15 procent.

"Jsem si jistý, že s Robertem Žanonym rychle změníme dynamiku naší kampaně před letošními klíčovými volbami," komentoval Žanonyho příchod do volebního týmu ČSSD Zaorálek. Odborník na politický marketing uvedl, že cítí respekt k 139leté historii ČSSD. "Její politika a program stojí na hodnotách, o kterých jsem přesvědčený, že jsou spravedlivé a správné a že nejlépe odpovídají na výzvy, kterým dnes čelí nejen česká společnost," uvedl.

Služby slovenských expertů před říjnovými volbami používají i opoziční občanští demokraté. Spolupracují s agenturou Komplot, která pomohla ke zvolení tamnímu prezidentovi Andreji Kiskovi.