„Není neobvyklé, že neodhalíme jádro problému. Je osvědčenou praxí, že se zaměříme na všechny potenciální zdroje potíží a odstraníme je všechny,“ uvedl na tiskové konferenci v Londýně šéf programu 787 Larry Loftis. Inženýři Boeingu na odhalení problému pracovali v součtu 200 tisíc hodin, uvedl Loftis.
Dreamliner své dvě lithium-ionové baterie nevyužívá za letu, v provozu jsou pouze tehdy, pokud jsou motory letadla vypluté, a pohánějí brzdy a osvětlení. Nové baterie jsou větší než ty původní, své kapacity nevyužívají naplno a proto se tolik nezahřívají. Baterie jsou nyní navíc uzavřené v ocelovém boxu, který má větrací otvor vyvedený přímo mimo letadlo. „Vypořádali jsme se se všemi možnými problémy,“ dodal Loftis.
OBRAZEM: Dreamlinery odstavené po celém světě:
Lednové uzemnění celé flotily Dreamlinerů následovalo po dvou incidentech s bateriemi. Nejprve se baterie Dreamlineru přehřála na letišti v Bostonu a začala hořet, o několik dní později musel Boeing 787 nouzově přistát v Japonsku poté, co se z baterie začalo kouřit.
Boeing se nyní chystá vyměnit bateriové systémy ve všech 50 letadlech, které dosud předal zákazníkům. Do provozu se letouny budou vracet v následujících týdnech. Americké úřady navrhovaný způsob opravy schválily v pátek.
Oprava jednoho Dreamlineru zabere pět dní. Inženýři budou nové baterie montovat ve stejném pořadí, v jakém si zákazníci objednali svá letadla. První opravený Dreamliner tedy ponese barvy japonského dopravce All Nippon Airlines.
Loftis ujistil, že blamáž s bateriemi nijak nesnížila popularitu Dreamlineru u dopravců. Linky amerického výrobce nyní opouští pět 787 týdně, do konce roku by se týdenní kapacita měla zvýšit na deset letadel.