Naposledy v pondělí koupila Shangdong Heavy Industries čtvrtinu wiesbadenské firmy Kion Group, která vyrábí vysokozdvižné vozíky. Za její akcie zaplatila 738 milionů eur, téměř 18,4 miliardy korun. Co se týče objemu, je to zatím největší nákup německé firmy čínskou. Tato transakce je však jen poslední z řady podobných. Zatímco novinové titulky okupují jména slavných značek, Číňané tiše skupují neznámé německé klenoty. Často se jedná o úzce vyhraněné výrobce motorů, nástrojů, autodílů a elektrického vybavení.
Navzdory dluhové krizi považuje každý čtvrtý čínský manažer Německo za jedno z nejlepších míst pro investice, zjistil nedávný průzkum ve čtyřech stovkách čínských firem, jejž provedla společnost Ernst & Young.
Společnost Sany Heavy Industry koupila v lednu německého výrobce čerpadel betonových směsí Putzmeister Holding za 360 milionů eur. V dubnu pak Xuzhou Construction Machinery koupila většinu ve Schwing Group, dalším výrobci betonových pump. A v srpnnu čínská automobilka China Youngman Automobile Group získala povolení koupit německou firmu Viseon Bus za deset milionů eur. „Číňané chtějí přetavit obří devizové rezervy do reálného kapitálu,“ komentoval pro deník Wall Street Journal profesor Johann Eekhoff z Univerzity v Kolíně.