Německé dopravní předpisy vyžadují, aby lidé pro jízdu na segwayi měli řidičský průkaz přinejmenším pro moped. Segwaye smí jezdit po cyklostezkách a ve vyhrazených cyklopruzích na silnicích. Pokud cyklistická infrastruktura není k dispozici, mohou najet i na běžnou silnici. Jízda po chodníku je zakázána, pro pěší zóny mohou obce udělit výjimku a jízdu v nich umožnit.
Rakouské zákony pohlížejí na segwaye jako na jízdní kola. Vozítka musí jezdit po cyklostezkách, na silnici mohou pouze v případě, že cyklostezka v daném místě není k dispozici. Jízda po chodníku je zakázána. Totéž platí ve Švýcarsku, kde mohou zvláštní povolení pro pohyb na chodnících a v zónách pro chodce dostat invalidé. V Lucemburku jsou segwaye povoleny jen na stezkách pro cyklisty a na silnicích a musí dodržovat stejná pravidla jako elektrická kola.
Totéž platí ve Švýcarsku, kde mohou zvláštní povolení pro pohyb na chodnících a v zónách pro chodce dostat invalidé. V Lucemburku jsou segwaye povoleny jen na stezkách pro cyklisty a na silnicích a musí dodržovat stejná pravidla jako elektrická kola.
Regulace v Belgii a Nizozemí
S regulací musí počítat také zájemci o jízdu na elektromobilních dvoukolkách v Belgii či Nizozemsku. V belgickém hlavním městě Bruselu platí pro segwaye stejně jako v celé Belgii pravidla silničního provozu z roku 2007, řekl Peter Gorlé z bruselské radnice. Podobně jako například skateboardy patří do kategorie, u níž je předpokládaná možná nejvyšší rychlost 18 kilometrů za hodinu. V případě, že takový prostředek jede pomaleji než šest kilometrů za hodinu, může se podobně jako chodci pohybovat po chodníku. Pokud ale dosáhne rychlostí mezi šesti a 18 kilometry za hodinu, je vnímán na stejné úrovni jako bicykl a musí, pokud je to možné, využívat části vozovky vyhrazené pro cyklisty.
Také v Nizozemsku, kde je kolo velmi oblíbený dopravní prostředek, se cyklisté o své stezky dělí s lidmi na vozítkách segway. „Nesmíme na chodníky nebo na pěší zónu,“ řekl Pieter van der Jagt z jedné ze společností, které nabízejí segwayovou projížďku v Amsterdamu.
Britové dvojkolky zakázali
Zřejmě nejtvrdší omezení platí pro majitele dvoukolých vozítek v Británii, která zavedla úplný zákaz jejich používaní na veřejných komunikacích. Bez nebezpečí pokuty se s nimi smí jezdit jen na soukromých pozemcích se souhlasem majitele pozemku. Naopak Francie je v přístupu k těmto vozítkům velmi liberální, platí pro ně stejná pravidla jako pro chodce, takže jsou běžně nabízena turistům v Paříži, Nice, Štrasburku či další městech. Žádná omezení pro ně neplatí třeba v Chorvatsku.
Slovensko zavede pravidla používání segwayů od příštího roku. Parlament v listopadu schválil zákon, podle kterého samovyvažovacími dopravními prostředky, mezi které patří i segway, bude moci jezdit jen osoba starší 15 let, při jízdě bude muset mít ochrannou přilbu a za snížené viditelnosti také reflexní prvky nebo reflexní oděv. Sněmovna stanovila i pravidla chování řidičů segwayů při jejich používání. Segwaye budou moci jezdit také po chodnících za předpokladu, že neomezí chodce a nepřekročí rychlost chůze. Rovněž bude povolena jízda segwayů po cyklistických stezkách.