Den D se blíží. Už za dva týdny zasedne v Německu takzvaná klimatická vláda, aby rozhodla o opatřeních, jimiž chce Německo do roku 2030 snížit emise CO2 na úroveň o 55 procent nižší než v roce 1990. Koaliční strany ale mají velmi odlišné představy a budou se jen těžko dohadovat. Ministr financí Olaf Scholz, který kandiduje na nového předsedu SPD, dokonce tvrdí, že to může ohrozit samu existenci velké koalice CDU/CSU/SPD.
Kancléřka Merkelová a ministři životního prostředí, hospodářství, financí, dopravy, stavebnictví a zemědělství, kteří tvoří „klimatický kabinet“, budou mít na stole velmi pestrý materiál. Bavorská CSU podle zjištění listu Die Welt navrhuje výrazné rozšíření a prohloubení trhu s emisními povolenkami, zejména pak zdražení fosilních paliv, neboť cena těchto emisí půjde nahoru. Koaliční SPD, která drží křeslo ministryně životního prostředí, přitom počítala s paušálním zvýšením daně za fosilní energie. „Obchod s emisními povolenkami se výborně osvědčil v energetice, chtěli bychom ho rozšířit i na dopravu a stavebnictví,“ píše se v materiálu CSU, který půjde na jednání klimatického kabinetu.
CSU dále navrhuje podporu energetické úpravy domů v podobě okamžitého odpisu nákladů a odpuštění majetkové daně. Podporu železniční dopravy chce bavorská strana zajistit snížením DPH na jízdenky z dnešních 19 procent na sedm procent.
Unie také podporuje boj proti dumpingovým cenám letenek. Nechce ale zavádět speciální pokuty za letenky pod 50 eur, jak nedávno navrhla CSU. Pouze žádá přísnou kontrolu nákladů a zátěže letadel, které se musejí v ceně letenky férově odrazit.