Alexandra Monhartová - Motýlek jako symbol

AlexMonhart

AlexMonhart

AlexMonhart
3
Fotogalerie

„Můj motýlek je synonymem nedbalé elegance, šviháctví i rebelství zároveň.“ Originální nápady a opravdová propracovanost, to jsou přednosti značky AlexMonhart. Zaměřuje se na pánskou módu, ale její doplňky nejsou ženám zakázány.

Alex Monhartová se k módě dostala oklikou díky zájmu o dějiny umění už na střední škole. Později přišla i chuť tvořit a tak vznikly první doplňky. Původně se věnovala čelenkám a ozdobám na dámské oděvy, pak se ale obrátila na pánský šatník a přišla s nápadem originálních doplňků pro muže. Začala motýlky, které přizpůsobila pro dnešní generaci nápaditými střihy a barevností. Vyrobeny jsou z přírodních materiálů, jako je hedvábí, bavlna nebo vlna. A nyní veškerou energii upírá k výrobě elegantních batohů. „Muži nenakupují impulzivně, ale pečlivě si vybírají, do čeho investují. Zajímá je kvalita materiálů a šití. Snažím se tedy reagovat na nároky moderního muže. Je to stimul,“ vysvětluje mladá designérka.

Značka AlexMonhart vznikla v roce 2012. Monogramu AM jde hlavně o kvalitu a unikátní design. Její výrobky lze koupit na internetových stránkách alexmonhart.com, dalšími prodejními místy jsou Debut Gallery a Leeda.

Sem ale ušla dlouhou cestu. Vystudovala francouzskou filologii a filmovou vědu na Univerzitě Palackého a loni se tam už jako módní návrhářka vrátila, aby pro univerzitu navrhla módní kolekci UNI WEAR CITY. „Momentální prodejní kolekce je pilotní, tedy BASIC. Měla by být pouze základem studentského šatníku. Další kousky se navrhují a určitě je na co se těšit. Každý oděv v nabídce jsme navrhly a střihly tak, aby oblečení skutečně sedělo, na rozdíl od čínských reklamních oděvů. Vše je vyrobeno v Čechách, z nejlepších dostupných materiálů,“ říká Alex.

Ke spolupráci na univerzitní kolekci se dostala především díky studiu na Scholastice v ateliéru módního designu Alice Klouzkové, která kolekci navrhovala spolu s ní. Pražský spolek zastává funkci nové vzdělávací platformy v oblastech výtvarného umění, užitého umění a designu. Mladí umělci a designéři v roli pedagogů seznamují studenty s kontextem a živou scénou dnešního umění a designu. „Studium na Scholastice pro mě bylo naprosto zásadní. Alice nám vysvětlila a ukázala celý kreativní a výrobní proces. Díky studiu jsem si v hlavě srovnala, co chci tvořit a jak na to jít. To, že studium přešlo ve spolupráci, považuji za velký úspěch a mám z toho hroznou radost.“

Formální vzdělání už Alex ukončila, stále se ale snaží držet krok s aktuálním děním: „Čtu o módě každý den, sleduji novinky a videa. Je důležité mít přehled, co se děje v zahraničí. Před rokem jsem se díky Alici seznámila s Rosťou Liškou, který mě učí tiskařskému řemeslu, atd. Každý den je výzva, jelikož už je to mé zaměstnání,“ prozrazuje.

Mimo nynější spolupráci s odborníkem na tisk na textil a uměleckým ředitelem studia The Anatomy of Brand Rostislavem Liškou, byla také na stáži ve filmové produkci Jakubisko film. Další zkušenosti získala ve spolupráci s Freshlabels a během studií také příležitostně pracovala jako kostýmní výtvarnice nebo asistentka kostýmního výtvarníka Jana Růžičky.

Když nenavrhuje, ráda zpívá. „Ray Charles jednou řekl: „Music is like breathing. You have to have it.“ To si myslím je perfektní definice.“ Spolu se svým přítelem Janem Famfulem vystupují jako pop akustické duo Alex&Jerome. Jaké je to být hudebníkem na plný úvazek si na vlastní kůži vyzkoušeli v létě roku 2013. Vydali se do Los Angeles a hráli tam po ulicích, promenádách a barech, až se dostali k nabídce rezidenčního hraní v House of Blues, které kvůli odletu zpět do České republiky museli odříct. Nakonec Alex dospěla k závěru, že hudba nebude jejím životním posláním. „Uvědomila jsem si, že se hudbou nechci živit. Ve finále se mi to neustálé předvádění spíše protivilo. Hudbu chci milovat a vracet se k ní. Proto to musí být pouze hobby,“ přiznává.

Nyní, kromě své pozice designérky, také působí v kreativní skupině #WorkForNoOne. „Usoudili jsme, že jinak, než jako full time značky dělat nemůžeme a založily jsme #WorkForNoOne. Je to spíše taková naše vnitřní mantra. Pracuj na sobě a na sebe!“ doplňuje mladá návrhářka. Dalšími členkami podporující skupinu jsou designérka originálních dámských psaníček značky ByMist Pavlína Vlášková a Denisa Hrubešová, návrhářka streetwear značky GiveUp.

Alex je zkrátka jednou z těch, kteří se vydali jedním směrem a postupně si vybírali užší a užší cestičky na vrchol. Začala s asistencemi a praxemi v oboru kostýmního výtvarnictví a módy a dnes má vybudovanou vlastní značku s módními doplňky, které se pomalu, ale úspěšně rozšiřují.