Jaroslav Krejčí: Akcie domu luxusu LVMH - Moët Hennessy Louis Vuitton svádí k nákupu

Značka Moët & Chandon patří do stáje koncernu LVMH.

Značka Moët & Chandon patří do stáje koncernu LVMH. Zdroj: Profimedia.cz

Když čínský prezident v létě prohlásil, že se Peking zaměří na zajištění „společné prosperity pro všechny“, poslal tím tehdy výrazně dolů ceny akcií výrobců luxusního zboží, tedy firem jako jsou LVMH, Hermès, Kering, Richemont či Burberry. Jejich souhrnná tržní hodnota během druhé poloviny srpna spadla o desítky miliard eur. Mezi investory panovaly obavy, že nejbohatší Číňané budou kvůli nové politice méně nakupovat jejich produkty. Obavy se však zatím zdají jako liché, což může být pro burzovní investory příležitost.

Potvrzují to mimo jiné výsledky hospodaření, které před pár dny zveřejnil francouzský koncern LVMH známý například značkami Louis Vuitton, Tiffany, Hennessy, Moët & Chandon či Dom Perignon.

Tržby největší světové skupiny v oblasti luxusního zboží za prvních devět měsíců letošního roku vzrostly meziročně o 46 procent na 44,1 miliardy eur. Za výrazným nárůstem samozřejmě stojí i nižší srovnávací základna, protože loni výsledky negativně zasáhla pandemie.

Pokud vezmeme do úvahy srovnání s prvními třemi kvartály roku 2019, zvýšily se tržby LVMH o 11 procent.  

Čína je pro konglomerát luxusních značek, v jehož čele stojí miliardář Bernard Arnault, druhým nejvýznamnějším trhem. Podle managementu společnosti se nová politika komunistického režimu na zájmu o jejich produkty ve třetím čtvrtletí letošního roku neprojevila.

Finanční ředitel LVMH Jacques Guiony k tomu poznamenal, že největší část kupujících nejsou v Číně miliardáři, ale obecně bohatší lidé a také spotřebitelé z vyšší střední třídy.

Akcie LVMH zakončily minulý týden na pařížské burze na 665 eur. V porovnání se začátkem roku je kurz vyšší o 30 procent. Akcie se obchodují přibližně za 27násobek zisků očekávaných v příštích 12 měsících.

Nejsou tak levné, na druhou stranu jde o dominantní firmu s vysokou návratností kapitálu a s produkty, po nichž touží nejen nejbohatší spotřebitelé po celém světě. Nákup akcií tak pro dlouhodobé investory dává smysl.