Záchranné práce Čechů v Grouponu slaví úspěch. Daří se šetřit, portál ale zároveň ztrácí uživatele

Dušan Šenkypl, partner v Pale Fire Capital

Dušan Šenkypl, partner v Pale Fire Capital Zdroj: E15 Michael Tomeš

Je to jeden z nejzajímavějších příběhů, který nyní Češi ve světovém investičním byznysu píší. Těžké váhy z Pale Fire Capital Dušan Šenkypl, Jiří Ponrt a spol. už několik měsíců zachraňují otce všech slevových portálů, americký Groupon. A i když je to cesta velmi hrbolatá, akcionářům, včetně řady těch malých českých, za posledních pár měsíců vydělali přes 230 procent. Článek vyšel na Info.cz.

Není mnoho podobných příběhů historicky dominantních firem, v jejichž epicentru dnes Češi hrají hlavní roli. Tím spíš v samotné kolébce kapitalismu. 

Zdaleka není hotovo. Groupon, kdysi slevový behemot, zastaral. Nereagoval na trendy, neplnil sliby. Upadal. Zákazníci odešli, cena firmy se propadla. Češi z PFC do firmy naskočili během loňského roku. Nejprve investorsky, pak i manažersky. Dnes abys někoho jiného než Čecha v širším vedení Grouponu pohledal. A nese to výsledky.

Stačí sledovat vývoj akcií. Po nalezení květnového dna pod třemi dolary je nyní jejich cena víc než trojnásobná. A trend dále ukazuje na sever, k radosti řady drobných českých investorů, kteří si na úspěch manažerů z PFC „vsadili“. Ten sentiment je na burze cítit: „Trh je v případě ocenění akcií Grouponu velmi optimistický,“ míní analytik XTB Tomáš Cverna.

Příběh má ale dvě strany. Asi třetina volně obchodovaných akcií Grouponu je totiž „trejdována“ nakrátko. V překladu: investoři sázejí na pokles ceny. A to ve velkém.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!