Američané se vrací k cestování autobusy

Klíčem k úspěchu je dravá cenová politika. Na hlavních trasách jako je například cesta z New Yorku do Filadelfie firmy nabízejí jednosměrnou jízdenku za pouhý jeden dolar (zhruba 19 korun). Obvyklá cena je přitom 15 dolarů. Drahé jízdné již uvedlo do potíží největšího amerického přepravce.
Atraktivní jízdné ale není jediným bojovníkem proti předsudkům Američanů vůči autobusové dopravě. „Většina Američanů seděla v autobuse naposledy při své cestě do školy,“ řekl prezident americké Autobusové asociace Peter Pantuso při vzpomínce na typické žluté autobusy.
Běžný Američan vidí v autobuse až poslední možnost přepravy. Obvykle si představí rozhrkaný vehikl z padesátých let, pomalý, nepohodlný a zastaralý, dodal mluvčí Asociace Dan Ronan.
Za úspěchem dálkových autobusů kromě rostoucí ceny ropy tak stojí i bezplatná nabídka wi-fi připojení, komfortní sedadla či klimatizace. Proti předsudkům ohledně bezpečnosti zase společnosti bojují třeba i možností nabírat pasažéry na krajnicích. Zákazníci se tak mohou vyhnout autobusovým nádražím, která nemají dobrou pověst.
Větší počet cestujících zaznamenala i městská autobusová doprava. Celé odvětví autobusové dopravy vzrostlo o 7,1 procenta.
Třebaže podle čísel Asociace pro veřejnou dopravu roste na počet ujetých kilometrů veřejná doprava rychleji než automobilová, objem financí směřujících do tohoto odvětví je ohrožen. V současnosti jde z fondu na rozvoj infrastruktury 25 procent do veřejné dopravy. Pokud by prošel nový návrh zákona navržený republikány, všechny peníze by byly nasměrovány do silniční sítě.