Arriva se prodávat nebude. Může za to brexit

Nová linka společnosti Arriva do Benešova

Nová linka společnosti Arriva do Benešova Zdroj: Arriva

Vlaková souprava Arriva
Vzor Desná. Oddělení vlastníka od provozovatele vlaků funguje na trati v údolí říčky Desné, kde Arriva jezdí s obecními motoráky. V tuzemsku je to výjimka. Teď o obdobném modelu uvažuje ministerstvo dopravy
Autobusy firmy Arriva
Arriva spustila linku z pražského Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou
Od pondělí 3. října začnou jezdit nové autobusové spoje mezi Brnem, Olomoucí a Přerovem.
38
Fotogalerie

Německá státní železniční společnost Deutsche Bahn (DB) zatím dává k ledu plány částečné privatizace svých divizí Arriva a Schenker. Důvodem je rozhodnutí Británie opustit Evropskou unii, oznámil dnes generální ředitel DB Rüdiger Grube. Vedení bude podle něj o záměru informovat dozorčí radu na zasedání, které se bude konat 14. prosince.

 

Vedení podniku chce dozorčí radě oznámit, že na základě současných hodnocení nemůže nabídku akcií doporučit. Grube řekl, že takzvaný brexit, tedy odchod Británie z EU, zásadně mění situaci. "Vyhazovali bychom peníze z okna, to by bylo pošetilé," prohlásil.

Společnost Deutsche Bahn plánovala prodat akcie své britské dceřiné společnosti Arriva a logistické divize Schenker za celkem 4,5 miliardy eur (121,6 miliardy korun). Peníze chtěla použít na snížení dluhu, který dosahuje téměř 20 miliard eur.

Německé železnice teď nepotřebují naléhavě hotovost, protože Německo v září souhlasilo, že poskytne firmě finanční injekci ve výši jedné miliardy eur. Podnik má také naději, že v příštích čtyřech letech dostane dalších 1,4 miliardy eur, uvedla agentura Reuters.

Arriva působí také v České republice. Společnost Arriva Transport ČR je jedním z největších autobusových dopravců v Česku, v tuzemské autobusové dopravě má zhruba pětinový podíl.