Asiana žaluje Student Agency o 23 milionů

Souboj o klíčovou tuzemskou trasu se odehrál na přelomu let 2007 a 2008. Student Agency tehdy snížila ceny kreditových jízdenek na 50 korun, později zavedla 95 korun. Podle Litvina se navíc s nízkými cenami vměstnala do časů odjezdů Asiany. Ta následně z dálnice D1 zmizela, na jednání konkurenta si ale stěžovala u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Ten dospěl k závěru, že Student Agency zneužívala dominantního postavení a agresivní cenovou politikou chtěla vytlačit konkurenta z trhu. Firma dostala pětimilionovou pokutu, kterou pak řešilo několik soudů. Brněnský krajský soud sankci zrušil, loni v září mu ale případ k novému projednání vrátil Nejvyšší správní soud, což je zatím poslední krok v celé kauze.
Student Agency se proti pokutě brání mimo jiné poukazem na to, že na dopravní trh mezi Prahou a Brnem patří také vlaky, tudíž neměla na trhu dominantní postavení. Nyní Asiana v paralelně vedeném sporu o náhradu škody hodlá jako argument využít i několik let starý závěr antimonopolního úřadu.