Češi objevili Emiráty jako bránu do Asie

Emirates Airline

Emirates Airline Zdroj: profimedia.cz

Téměř 200 tisíc pasažérů už využilo linku letecké společnosti Emirates mezi Prahou a Dubají, která začala fungovat v polovině roku 2010. Přes dvě třetiny z nich přitom využily návazné spoje do Asie, na ostrovy v Indickém oceánu nebo do Austrálie a Oceánie.

Spojené arabské emiráty tak začaly Čechům, kteří v zimě tvoří až osmdesát procent osazenstva letounu, sloužit jako brána na východ. Tuto pozici ještě posiluje před půl rokem zavedená linka Českých aerolinií (ČSA) do sousedního emirátu Abú Dhabi, která navazuje na síť tamního dopravce Etihad Airways.

„Poměr cestujících, kteří z Abú Dhabi pokračují dále, činí zhruba padesát procent, obdobně je to v opačném směru,“ uvedla mluvčí ČSA Hana Hejsková. Obsazenost spojů obě firmy tají, Emirates ale od ledna začaly nasazovat větší stroj Boeing 777 s kapacitou 360 cestujících.

„To je obrovská masa lidí. Vidíme, že toto velké letadlo tady funguje,“ konstatoval tuzemský šéf Emirates Bořivoj Trejbal. Předtím firma létala s Airbusem A330 pro 280 lidí. Výjimečné postavení SAE na českém trhu pramení z nedostatku vhodných spojů na východ.

Donedávna de facto monopol držela společnost Korean Air s linkou Praha–Soul a následnými spoji ve své síti. Další možností už byla jen cesta do některého přestupního uzlu v západní Evropě. Podle údajů pražského letiště nabízejí Korean Air ročně na lince do Soulu na osmdesát tisíc míst, mezi Prahou a Asií přitom ročně proletí 300 tisíc cestujících. „Od vstupu Emirates na český trh a zavedením přímého spojení ČSA do Abú Dhabi a provázaností se sítí Etihad zaznamenáváme zvýšenou poptávku po cestách do Emirátů a dálněvýchodních destinací. Lednové statistiky tento trend potvrdily,“ uvedl šéf letenkového portálu Letuška.cz Josef Trejbal. Počet cest do Asie prý roste na úkor například USA. Nejvíce Čechů volí za svou cílovou stanici Bangkok.

Rozhovor s Bořivojem Trejbalem čtěte zítra