ČSA v zimě nabídnou pět nových destinací. Vrátí se do Jerevanu a Helsinek

Airbus A319 ČSA

Airbus A319 ČSA Zdroj: E15 Stepan Bruner

České aerolinie budou v zimě provozovat lety do 38 destinací, nabídka se tak zvýší o sedm proti loňské zimní sezóně. Nově budou aerolinky létat do Benátek, Billundu, Bologně, Nice či Almaty. Do letového řádu dopravce se vrací i Jerevan a Helsinky. V zimním letovém řádu přibyl také Peking, který aerolinky nabízí ve spolupráci (code-share) s Hainan Airlines.

Spoje do Benátek mají létat v zimním období třikrát týdně, do Billundu a Bologně čtyřikrát týdně. „U dánského Billundu jsme počítali s celoročním provozem, ale Benátky měly být původně pouze sezónní destinací. Zájem o tyto linky nás příjemně překvapil. Proto jsme se rozhodli je provozovat celoročně,“ uvedl ředitel ČSA pro obchod a marketing Ján Tóth. Linka do francouzského Nice bude poprvé provozována celoročně, se dvěma zpátečními lety týdně.

ČSA také plánují navýšit počet týdenních letů do Říma a Bratislavy, po jedné frekvenci týdně přidají na linkách do Jekatěrinburgu, Petrohradu, Rostova na Donu a Samary. Na začátku března příštího roku ČSA obnoví provoz na lince do Helsinek, kam se vrací po pěti letech. Linka má být ze začátku provozována čtyřikrát týdně s odlety z Prahy v pondělí, čtvrtek, pátek a v neděli.

V zimní sezóně firma také posílí linku Praha - Bratislava - Košice a zpět o dvě týdenní frekvence, které budou vypravovány v úterý a čtvrtek v poledne. V nabídce přibude také 12 destinací v Číně, které aerolinky nabízejí díky spolupráci s Hainan Airlines jako například Šanghaj či Kanton. Zimní letový řád ČSA bude platit od 25. října do 26. března 2016.

České aerolinie také zvažují změny v palubním cateringu. Jednou z možností, o které firma uvažuje, je zrušení podávání jídel v ceně letenky. Přestože se otázkou zpoplatnění občerstvení vedení dopravce zabývá, nebylo ještě definitivně rozhodnuto a nebylo stanoveno žádné datum, od kdy by změna měla platit.

Loni ČSA snížily ztrátu na 631 milionů korun z předchozí téměř miliardy korun při 6,5procentním snížení tržeb na 9,5 miliardy korun. Stát v dopravci drží necelých 20 procent akcií, většinu mají korejská společnost Korean Air (44 procent) a soukromý Travel Service (34 procent), v němž získá necelých 50 procent čínská skupina CEFC. Zbylých 2,26 procenta v ČSA drží Česká pojišťovna.