Jančura plánuje růst Regiojetu i posílení prodejů dovolených | E15.cz

Jančura plánuje růst Regiojetu i posílení prodejů dovolených

Radim Jančura
Radim Jančura
• 
ZDROJ: ctk

ČTK, vrb

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Skupina firem kolem dopravce Student Agency poroste i letos. Její majitel Radim Jančura chce nabrat kolem 200 nových zaměstnanců. Asi stovku jich přijme pro železničního dopravce RegioJet a o dalších 100 až 120 sezonních pracovníků posílí v létě portál dovolena.cz. Jančurova firma loni vydělala před zdaněním přes 100 milionů korun a její obrat dosáhl 5,5 miliardy korun. Nejvíce prý přes rozšíření oblastí podnikání stále vynáší autobusová doprava nebo prodej letenek.

Zprostředkování dovolených, na které se skupina vrhla před rokem a půl, bylo podle něj poslední možností, jak rozšířit služby. „Železnice nás zaměstnají na dalších deset let,“ prohlásil Jančura s tím, že skupina je nyní zadluženější než v minulosti. Investice do zakoupení vlaků RegioJet stály jednu miliardu. „Dluhového rámce jsme ale zdaleka nevyužili,“ uvedl Jančura.

Do jeho impéria v čele se Student Agency patří i cestovní agentura Orbix, internetový prodejce dovolena.cz a společnost RegioJet. Skupina nyní zaměstnává 1379 lidí, před rokem měla 939 zaměstnanců.

 

RegioJet se chystá prorazit na Slovensku

RegioJet vstoupil na český železniční trh loni v září, od kdy konkuruje Českým drahám (ČD) na lince z Prahy do Ostravy. Místo zamýšlených 18 spojů denně na trati zatím jezdí deset spojů. Jejich počet se na zmíněnou úroveň zvýší až koncem letošního prvního čtvrtletí. Firma plánuje, že provozem na trase Praha - Ostrava vezme ČD až 400 milionů korun ročně na tržbách. „Chceme mít RegioJet letos v zisku,“ uvedl Jančura.

Firma poroste ale hlavně na Slovensku, kde bude od jara jezdit na trase z Bratislavy do Dunajské Stredy a Komárna. Podle Jančury je Slovensko pro alternativní dopravce perspektivní trh. „Jsou tam tlaky na úspory daleko větší než u nás,“ uvedl Jančura.

Další expanze RegioJetu závisí na rozhodnutí státu

Podle něj společnost ale stále čeká na reakci ministra dopravy Pavla Dobeše. Státu nabídla, že bude jezdit na trati Břeclav - Brno - Praha, pokud stát přestane dotovat na stejné trase rychlíky ČD typu eurocity a intercity. Ministerstvo dopravy už loni ale uvedlo, že plánuje soutěže všech zájemců o provozování dálkových vlaků. Jančurovu nabídku na převzetí rychlíkové dopravy na zmíněné trati ministr proto odmítl.

Jančura čeká i na rozhodnutí krajů, zda budou vypisovat tendry na železniční dopravu. „Zájem má Plzeňský a Jihočeský kraj. Snažíme se jednat i s Jihomoravským krajem, bohužel to moc nejde. Záleží na vůli politiků, jestli do toho chtějí jít a chtějí začít šetřit,“ řekl Jančura. RegioJet chce jezdit i pro německý Deutsche Bahn z Prahy do Hamburku. Odpověď firmy čeká do poloviny roku.

Jízdné v autobusech se kvůli DPH zdražilo o pět až deset korun

V oblasti autobusové dopravy ale neplánuje významné změny. Od ledna autobusy Student Agency zdražily kvůli vyšší DPH na některých trasách jízdné, a to o pět nebo deset korun. U některých tras se ceny ale neměnily, například u nejvyužívanější kreditové jízdenky na lince Praha - Brno. Jančura v této souvislosti uvedl, že cena je na téměř stejné úrovni, za jakou jezdil v roce 2004 na stejné trase Čebus a kdy Student Agency na trh vstupovala.

„V tom je ale DPH na místo pěti 14 procent, mýto a o polovinu dražší nafta,“ uvedl Jančura. Firma za své chování právě na lince z Brna do Prahy ale později dostala od antimonopolního úřadu pokutu 5,154 milionu korun. Případ nyní řeší Krajský soud v Brně.

Autor: ČTK, vrb

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah