Jančura změnil strukturu holdingu Student Agency, oddělil dopravu od služeb

Radim Jančura

Radim Jančura Zdroj: Michael Tomeš

Radim Jančura
Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží
Radim Jančura
Radim Jančura
Vagon Astra v barvách RegioJetu
13
Fotogalerie

Podnikatel Radim Jančura od 1. května změnil strukturu společností v holdingu Student Agency. Do nově založené komanditní společnosti Student Agency Travel začlenil prodej letenek, zájezdů a zahraničních pobytů. V existující komanditní společnosti Student Agency nechal dopravní aktivity, tedy autobusy a vlaky. Pod tuto společnost ve struktuře spadají i akciové společnosti RegioJet, jedna v Česku, druhá na Slovensku. Samostatnou akciovou společností spadající přímo pod holding je RegioJet UK, která bude mít na starosti provoz vlaků v Ústeckém kraji, řekl mluvčí Aleš Ondrůj.

Důvodem oddělení cestovních služeb a dopravy je rozvoj aktivit v dopravě a větší transparentnost hospodaření vůči bankám i veřejnosti. „Je potřeba jasně oddělit jednotlivé činnosti. Komanditní společnost Student Agency se bude nově věnovat výhradně činnostem spojeným s dopravou. Jedná se o provozování autobusové dopravy pod značkou RegioJet a o provoz prodejního a rezervačního systému pro autobusovou a vlakovou dopravu,“ uvedl Ondrůj. Výhledově by se měla společnost přejmenovat na RegioJet Bus. Pod touto značkou už autobusy jezdí.

Česká společnost RegioJet zajišťuje provoz komerčních vlaků v Česku a mezinárodních linek na Slovensko a do Rakouska. Slovenský RegioJet zajišťuje provoz autobusů na Slovensku a linek ze Slovenska do Rakouska a Maďarska a provoz vlaků na státem objednávané lince z Bratislavy do Komárna.

Nově vzniklá společnosti RegioJet UK vznikla kvůli tomu, aby se oddělil provoz vlaků v Česku na objednávku kraje od komerčních.

Vzhledem k tomu, že od letošního prosince začne Jančura provozovat vlaky na objednávku krajů či státu i v Česku, začne také zveřejňovat hospodářské výsledky za železniční dopravu, tedy za českou firmu RegioJet, čtvrtletně. Za první čtvrtletí se meziročně zvýšily tržby o desetinu na 330 milionů korun a zisk činil 18 milionů korun, což je výsledek meziročně o 87 milionů korun lepší.

Podle Ondrůje chce být RegioJet ve střední Evropě, kde se železnice postupně liberalizuje, dostatečně silný a finančně stabilní, aby obstál v konkurenci nejen Českých drah, ale i dalších dopravců, jako jsou například rakouské ÖBB.