Emilka, pantograf, panťák či žabotlam. Nejstarší typ československých elektrických souprav pro příměstskou železniční dopravu si pro svůj nevšední vzhled vysloužil řadu přezdívek, oficiálně nesou elektrické jednotky označení 451 a 452. Z původního arzenálu 62 čtyřvozových souprav zbyly Českým drahám poslední tři, které vozí cestující v Praze. Zbylé „žabotlamy“ čekají na sešrotování na odstavném nádraží mezi Záběhlicemi a Michlí, nebo už mají hořký konec za sebou.
Poslední „tři statečné“ však čeká stejný osud. Z provozu budou vlaky vyřazeny, až jim vyprší příslušné revize, nebo pokud vznikne neopravitelná závada. Poslední „žabotlamy“ jezdí od pondělí do pátku na lince S41 z Prahy-Libně do Roztok u Prahy. Mohou se také ale mimořádně objevit i na jakékoliv jiné lince, pokud by dočasně nahrazovaly jiné soupravy.
České dráhy disponují ještě čtvrtou provozuschopnou jednotkou. Ta je ale uchovávána v depozitáři a slouží pro mimořádné muzejní jízdy či výstavy. Zatím nejdál byla na železniční akci v Košicích.
Celkem bylo tehdy ještě Československým státním drahám dodáno 62 čtyřvozových jednotek, a to mezi lety 1964 až 1968 a 1972 až 1973. Od konce devadesátých let minulého století byly nejprve doplněny novými jednotkami 471 City Elefant, později je tyto moderní vlaky začaly zcela nahrazovat.
Praha a její okolí přitom nebylo zdaleka jedinou oblastí, kde „žabotlamy“ v minulosti jezdily. Svézt se jimi mohli pasažéři i na východním Slovensku, severní Moravě či na Olomoucku. Spatřit je bylo možné také na tratích ve východních Čechách.
Ve své době patřily „žabotlamy“ k nadčasovým vozidlům s moderním designem, pohodlným interiérem a unikátním technickým řešením, tedy nízkopodlažními nástupními prostory. Toto řešení nebylo v době vzniku obvyklé ani v západní Evropě a ve větší míře se začalo rozšiřovat na přelomu osmdesátých a devadesátých let.
Jednotky se vyznačovaly také značnou dynamikou jízdy, například rychlým rozjezdem či krátkou brzdnou dráhou, což se velmi osvědčilo právě v příměstské dopravě s krátkými vzdálenostmi mezi zastávkami a v hustém provozu na tratích v okolí Prahy.