Letiště Vodochody tlumí civilní provoz, má sloužit hlavně továrně Aero
Letiště pokles ve zprávě vysvětluje mimo jiné „vlivem omezení poskytování služeb veřejnosti“. Podle ředitele Letiště Vodochody Martina Kačura jde o řízený proces, který má vést k úspoře nákladů v době, kdy se neustále protahuje administrativní příprava stavby velkého nízkonákladového letiště.
Do zahájení stavby tak má přístav sloužit především sesterské továrně Aero a na základě smluvních závazků i české armádě. Civilní provoz malých tryskáčů se omezuje. „Příjem z toho malého privátního letectví není tak zajímavý, aby nás to uživilo. Pokud by tomu tak bylo, nemuseli bychom tak tlačit na velký projekt s velkými letadly. Malý provoz se nám prostě nevyplatí,“ řekl Kačur.
Hlavní aktivitou na letišti tak byl loni výcvik iráckých pilotů v souvislosti s prodejem letounů L-159. Do nové koncepce zapadá i letošní rozdělení společnosti. Zajišťování leteckého provozu včetně personálu, movitého majetku a smluv bylo převedeno do společnosti Aero Vodochody Aerospace.
Akciové společnosti Letiště Vodochody zbyly pozemky, které pronajímá továrně. Hlavním úkolem firmy je příprava projektu velkého letiště pro 35 tisíc pohybů a zhruba 3,5 milionu cestujících. Firma aktuálně hájí u Nejvyššího správního soudu kladné stanovisko k vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Stanovisko v roce 2014 zpochybnilo ministerstvo životního prostředí, které jej rok předtím vydalo. Letiště loni – ještě jako celek – prodělalo 26 milionů.