Dnes na Bechyňce jezdí zelenožlutá motorová jednotka Regionova; její nasazení a stažení „elektrik“ v roce 2011 dráhy zdůvodňovaly rychlejším obratem bez nutnosti šíbování. Nový jízdní řád dá ale železničářům znovu čas na přesun lokomotivy.
„V novém jízdním řádu dochází k úpravě přípojových vazeb v Táboře, například díky zrychlení na koridoru mezi Prahou a Táborem o více než 10 minut. V Bechyni tak vznikl dodatečný čas, který umožňuje objetí soupravy elektrickou lokomotivou,“ uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
U zrodu Bechyňky, která letos oslavila 110 let od svého vzniku, stál konstruktér a vynálezce František Křižík. Je to zřejmě jediná trať ve střední Evropě, kde funguje stejnosměrná napájecí soustava s napětím 1500 voltů.
Jinak je česká železniční republika rozdělena mezi dvě soustavy, stejnosměrnou s napětím 3000 voltů na severu a střídavou s napětím 25 tisíc voltů na jihu.
Pokud by tak dráhy chtěly na Bechyňku nasadit oboustranné elektrické jednotky typu RegioPanterů nebo starých pantografů od Prahy, musely by je jedinečné soustavě přizpůsobit.