Negrelliho viadukt slaví 169 let. Přežití má zajistit obří rekonstrukce | E15.cz

Vše o realitách

Vše o realitách Vstoupit do speciálu

Negrelliho viadukt slaví 169 let. Přežití má zajistit obří rekonstrukce

lie
ČTK

Přesně 169 let v sobotu uplynulo od okamžiku, kdy byl proslulý Negrelliho viadukt v Praze uveden do provozu. Šlo o první železniční most přes Vltavu v hlavním městě, s 1110 metry je dosud nejdelším mostem v metropoli. Nyní však prodělává zásadní rekonstrukci, která mu má zajistit přežití. Dvouletá oprava má vyjít na téměř 1,5 miliardy korun. Ve fotogalerii se podívejte na průběh rekonstrukce.

Ve dvacátém století utrpěl Negrelliho - někdy též zvaný Kalrínský - viadukt několik necitlivých zásahů. Část oblouků byla přechodně zazděna a přeměněna na sklady. Původní jednotnou podobu stavby narušilo také nahrazení několika oblouků betonovou konstrukcí. V letech 1952 až 1953 zmizely kvůli zlepšení průjezdnosti motorových vozidel tři z oblouků nad Křižíkovou ulicí v Karlíně, v roce 1981 se totéž ze stejných důvodů opakovalo nad Bubenským nábřežím.

Podobně jako Karlův most přestál i Negrelliho železniční viadukt v plném provozu povodeň ze srpna 2002. Navržen byl totiž na základě zkušeností z povodně v roce 1845. Loni zahájená oprava je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště, která bývá často označována jako rychlodráha. Součástí plánovaných oprav je kromě výměny železničního svršku a spodku rozebrání dvou mostních oblouků na Štvanici, které poškodily povodně.

Tak se jezdí po transsibiřské magistrále. Podívejte se, co lze zažít na nejdelší železnici světa
Pohřebiště vlaků na mexickém Yucatánu ukrývá poklady americké železnice, podívejte se
Legendární žabotlamy dožívají, v Praze dojíždí poslední tři. Prohlédněte si jejich hřbitov
Nejlepší letiště světa staví v Asii. Do TOP 10 se vejdou jen tři evropská letiště a žádné americké

Autor: lie, ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!