Nové tramvajové linky prošly, Praze vzrostou náklady o 130 milionů
Srpnové změny se dotknou například linek 4, 5, 6 nebo linky 18, která nově nebude jezdit na Petřiny, ale do Podbaby - v opačném směru bude ale nadále končit ve vozovně na Pankráci. Na nové číslo linky si budou muset zvyknout také lidé na Spořilově, kam pojede jako dosud tramvaj číslo 11, ale rovněž linka 14, která bude mít proti současnému stavu změněnu trasu.
Obnoveno bude spojení mezi nádražím ve Vršovicích a I.P.Pavlova. Tady opět pojede linka číslo 6. Spojení se dočkají také Holešovice a Vysočany, a to linkou 14. Také na Barrandovské sídliště pojedou nově linky tramvají číslo 4 a 5.
Nový plán tramvajových linekNový plán tramvajových linek bude platit od září|
Nová linka
Jako zcela nová vznikne linka číslo 2, která pojede ze stanice Sídliště Petřiny přes Malostranskou, kolem Národního divadla po nábřeží na Výtoň a dále až k branickému nádraží, kde bude končit. Novinkou bude také linka číslo 15 jedoucí z Kotlářky přes Anděl, Újezd, Masarykovo a Hlavní nádraží do zastávky Olšanské hřbitovy. Poslední novou linkou bude tramvaj číslo 21, která vyjede z Modřan a přes Palackého náměstí a Anděl pojede na Kotlářku.
Z jakých možností se vybíralo?
Změny se naopak nedotknou například linek 9, 17 a 22, které navíc budou stejně jako dosud jezdit v kratších intervalech než ostatní linky.
Podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) a ředitele Ropidu Petra Tomčíka nemusí být současný návrh definitivní. V určitých případech mohou být úpravy. Stejně tak mohou městské části vznést připomínky ke změnám zastávek.
Vyšší náklady
Náklady na provoz tramvají se zvýší po zavedení změn o více než 130 milionů korun. Podle Dolínka bude vedení města jednat s dopravním podnikem, jak ušetřit cenu tzv. vozokilometru, tedy částky, kterou stojí kilometr provozu jedné tramvaje.
Změny by se měly v příštích měsících dotknout rovněž autobusů městské hromadné dopravy. Změny v současné době zpracovává organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD.