PPF vlastnící výrobce tramvají má podíl v turecké Temse, jež produkuje autobusy

Nízkopodlažní tramvaj ze Škody Transportation v tureckém městě Eskişehir. Plně nízkopodlažní škodovácké tramvaje ForCity Classic vozí už šestým rokem i cestující v dalším tureckém městě Konya, kam Škoda Transportation dodala 60 tramvají a dvanáct tramvají s bateriovým pohonem.

Nízkopodlažní tramvaj ze Škody Transportation v tureckém městě Eskişehir. Plně nízkopodlažní škodovácké tramvaje ForCity Classic vozí už šestým rokem i cestující v dalším tureckém městě Konya, kam Škoda Transportation dodala 60 tramvají a dvanáct tramvají s bateriovým pohonem. Zdroj: ČTK / Škoda Transportation

Skupina PPF, vlastník plzeňské strojírenské skupiny Škoda Transportation, získala poloviční podíl v podniku Temsa, hlavním tureckém producentovi autobusů a lehkých nákladních aut. Akvizice byla podle plzeňské firmy uzavřená minulý týden. „Škoda Transportation teď připravuje obchodní a produktovou strategii vzájemné spolupráce na jednotlivých trzích,“ řekl prezident Škody Transportation Petr Brzezina. Cenu transakce firma nezveřejnila.

Pro plzeňského výrobce tramvají, trolejbusů, vlaků a vozů metra je turecký trh zajímavý. Již nyní tam ve dvou městech jezdí desítky jeho tramvají. „Je to příležitost pro další rozvoj našich moderních a ekologických produktů,“ uvedl Brzezina.

Podle webových stránek vyrábí ročně Temsa v závodě v Adaně přes 10 tisíc autokarů, autobusů a lehkých nákladních vozů. Působí téměř na 70 trzích světa včetně USA, Velké Británie, Francie, SRN a Itálie. Pro sériovou výrobu má připravené dva různé typy elektrických autobusů.

Flotila 14 škodováckých bateriových tramvají v tureckém městě Eskişehir podle mluvčího Škody Michala Tobrmana najezdila za dva roky dva miliony kilometrů. Hodnota kontraktu, uzavřeného v září 2016, dosáhla tehdy 700 milionů korun.

Plně nízkopodlažní škodovácké tramvaje ForCity Classic vozí už šestým rokem cestující v dalším tureckém městě Konya, kam Škoda Transportation dodala 60 tramvají a dvanáct tramvají s bateriovým pohonem. Kontrakt z roku 2013 za více než 3,4 miliardy korun byl jednou z nejvýznamnějších exportních zakázek skupiny na tramvaje.

„Také díky bateriovým tramvajím je jméno naší společnosti čím dál častěji pozitivně skloňováno mezi tureckými dopravními podniky. Turecký trh kolejových vozidel je předmětem naší dlouhodobé soustavné obchodní činnosti,“ řekl ředitel servisu Škody Transportation Radek Elhota.

Projekt beztrolejové tramvaje, který připravilo město Konya na trati Alaaddin-Soud, získal také ocenění v soutěži projektů hromadné dopravy Mezinárodního sdružení dopravních podniků.