Praha překope systém dopravy hendikepovaných | E15.cz

Praha překope systém dopravy hendikepovaných

Handicap-Transport bude rok zajišťovat dopravu zdravotně postižených osob v Praze.
Handicap-Transport bude rok zajišťovat dopravu zdravotně postižených osob v Praze.
• 
ZDROJ: Handicap-Transport

Jiří Liebreich

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Sto milionů korun vyplatil organizátor pražské hromadné dopravy ROPID dopravci Handicap-Transport, který coby jediný uchazeč uspěl ve výběrovém řízení. Dopravce tak od května obnovil službu na převoz osob se sníženou schopností pohybu, kterou musel v minulosti ukončit. Hendikepované bude po hlavním městě po dobu jednoho roku dopravovat sedmnácti mikrobusy. Informaci z věstníku veřejných zakázek potvrdil mluvčí ROPID Filip Drápal.

Službu Handicap-Transport si budou moci objednat držitelé průkazů ZTP a ZTP/P s trvalým bydlištěm v Praze nebo vybraných obcích Středočeského kraje. Doprovázet je může jedna osoba. Cena za jízdu po Praze či Středočeském kraji činí 32 korun, nástupní taxa deset korun.

Kontrakt představuje první krok v přestavbě systému pražské dopravy hendikepovaných, který má od příštího roku projít výraznými změnami. „Připravujeme vypsání dalšího výběrového řízení, kterým chceme nastavit nový systém. Zakázka může být rozdělená až na čtyři části, aby se mohlo přihlásit více dopravců nabízejících různorodé služby,“ říká Drápal. Tendr má být vypsán do konce června, předběžné odhady ROPID hovoří o čtyřleté zakázce v hodnotě zhruba 190 milionů korun.

Organizátor pražské dopravy chce změnami navýšit celkový rozsah služby, především ale zlepšit dohled nad dopravci. Rovněž se přesunou pravomoci ohledně objednávek mikrobusů hendikepovanými z firem na ROPID.

Handicap-Transport jezdí i na komerčních nedotovaných linkách, které si objedná hendikepovaný - většinou do lázeňských měst. Mimo Prahu si dopravce účtuje šestnáct korun za kilometr.

Vedle Handicap-Transport v Praze jezdí ještě mikrobusy obecně prospěšné společnosti Societa. Ta vozí cestující, kteří nejsou schopní využívat nízkopodlažní linkové autobusy, od roku 2009.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah