Romantická trať mezi lázněmi slaví 120 let. Prošla modernizací za 830 milionů korun

Železnice u Mariánských lázní, snímek z roku 2012.

Železnice u Mariánských lázní, snímek z roku 2012. Zdroj: Profimedia

Osobní vlak přijíždí z Karlových Varů do Mriánských Lázní po nově zrekonstruované trati 149.
Osobní vlak přijíždí z Karlových Varů do Mriánských Lázní po nově zrekonstruované trati 149.
Vlak GW Train Regio projíždí Karlovými Vary před stanicí dolní nádraží.
Prezentace modernizované motorové jednotky řady BR 654 Regio Sprinter pro přepravu cestujících na trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary dolní nádraží v listopadu 2017
Prezentace modernizované motorové jednotky řady BR 654 Regio Sprinter pro přepravu cestujících na trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary dolní nádraží v listopadu 2017
10
Fotogalerie

Trať mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary, která letos slaví 120 let od otevření, byla v posledních letech několikrát opravována. I když stále vede romantickou krajinou, po opravené trati jezdí nyní moderní vlaky. Ty ročně přepraví asi 300 000 cestujících, sdělil Jaroslav Šeda, vedoucí střediska Karlovarsko společnosti GW Train Regio, která na trati provozuje osobní železniční dopravu.

Trať dlouhá 53 kilometrů byla z velké části zmodernizována. Celková rekonstrukce, která skončila letos, se týkala asi poloviny délky trati. Vyměněn byl železniční svršek, a v těchto upravených úsecích byla zřízena i bezstyková kolej, která umožňuje klidnější jízdu. Opraveno bylo i 25 přejezdů, 19 mostů a 53 propustků. Díky tomu mohou vlaky jezdit až šedesátikilometrovou rychlostí.

Rekonstrukce trati, která stála téměř 830 milionů korun, byla z velké části financována z evropských dotací. Ty se na nákladech podílely téměř 545 miliony korun.

Novinek se cestující v poslední době dočkali i ve vlacích, které po trati jezdí. "GW Train Regio nasadil v roce 2017 modernizovaná vozidla RVT, na kterých byla provedena rekonstrukce vnitřních prostor soupravy pro cestující s klimatizací, včetně výměny WC s přístupem pro postižené cestující na vozíčku. Dále došlo k zavedení wi-fi pro cestující, ale hlavně k modernizaci informačního systému vlakových souprav. Zde mohou cestující na obrazovkách informačního systému sledovat to, kde se momentálně vlak nachází, a jízdní čas vlaku," popsal Šeda úpravy vlaků.

Před několika lety byla opravena také nádražní budova v Mariánských Lázních, která tak má opět důstojnou podobu, hodnou světového lázeňského města. Před dvěma lety dostaly novou nádržní budovu i Karlovy Vary, kde nová hala nahradila už zcela nevyhovující objekt postavený po druhé světové válce.