Siemens představil nové soupravy pro Londýn

Pomohly i uklízečky. Při vývoji jednotky Siemens zapracoval také připomínky údržbářských čet

Pomohly i uklízečky. Při vývoji jednotky Siemens zapracoval také připomínky údržbářských čet Zdroj: Jan Sindelar, E15

Nové soupravy Siemens určené pro britskou metropoli
Nové soupravy Siemens určené pro britskou metropoli
Nové soupravy Siemens určené pro britskou metropoli
Nové soupravy Siemens určené pro britskou metropoli
Nové soupravy Siemens určené pro britskou metropoli
7
Fotogalerie
Přetížené londýnské veřejné dopravě by se příští rok mělo díky novým vlakům výrazně ulevit. Německá společnost Siemens ve svém závodě v Krefeldu v těchto dnech završuje výrobu první várky nových souprav pro britskou metropoli.

„Nové soupravy pojmou až o padesát procent více pasažérů, a to na stávající infrastruktuře,“ řekl tento týden při slavnostním představení novinky ředitel projektu Christoph Götz. Siemensovské vlaky budou jezdit v systému Thameslink, který zajišťuje propojení severních a jižních předměstí s centrem města.

Hotovo je zatím šest souprav, sedmá se dokončuje. První poputuje do Anglie v srpnu, do pravidelného provozu bude zařazena v únoru. Nyní krouží na zkušebním okruhu Siemensu u městečka Wegberg nedaleko Düsseldorfu, typové schválení se očekává v červenci. Do června 2018 Londýn obdrží všech 115 objednaných vlaků, což přibližně vychází na jednu jednotku za týden.

„Jsme si jisti, že termíny dodržíme, už nyní máme ve výrobě náskok,“ doplnil Götz. Siemens tak spoje Thameslink svými stejnojmennými vlaky zcela obsadí.

I pro německého giganta jde přitom o zakázku mimořádného rozsahu. Navíc umocněnou tím, že jde o průnik na území konkurenčního Bombardieru, který má v Británii silnou základnu. Jen hodnota vlaků činí dvě miliardy eur, k tomu Němci ale postaví za další půlmiliardu dvě nová depa a minimálně deset let se o vlaky budou starat.

Maximální rychlost vlaku je 160 kilometrů v hodině, což v zákrutách vnitřního Londýna nevyužije. „Na příměstských tratích tuto rychlost ale vyvine,“ řekl další z manažerů projektu David Morton.

Bez troleje
Siemens získal zakázku na první železniční stavbu v Kataru. Jde o dvanáctikilometrovou tramvajovou trať v Dauhá. Tramvaj typu Avenio vyjela tento týden v Německu na testy s cestujícími. Nepotřebuje troleje, neboť se v každé stanici dobije. Na evropské poměry je tramvaj mimořádně vybavená, má například zábavní systém. V Kataru neexistuje vandalismus, přesto si nezvykle světlý interiér včetně polstrování vyžádá častou údržbu.